Ziar de Cluj, campanie mascata pentru Horia Sulea ?

Daca nu esti atent, la lucrurile marunte,  nu intelegi strategia mediatica. Notiunile de atasament sunt chestii private, ce tin de educatie. Atacurile in rafale la adresa lui Horia Sulea nu fac decat sa ii fidelizeze electoratul, transformat in victima la randul lui si sa nasca semne de intrebare in randul nehotaratilor. Sa ii aduca voturi, pe scurt. Aceeasi situatie, in competitia Alexa -Boc, ultimul tocat marunt de Ziar de Cluj. Parca vreo doua procente a luat Alexa, si 70 la suta Boc, la alegeri primar Cluj-Napoca.

Desi ma mir din ce motiv face asta Ziar de Cluj, NCN, deoarece primarul din Floresti din principiu nu da un ban pe presa. Pe de alta parte, aruncarea in lupta a unui candidat nepregatit, impotriva primarului din Floresti, atacurile repetate, nu pot decat sa ii serveasca lui Sulea mingea la fileu.

Aceeasi strategie, in multe cotidiene clujene. Daca ar fi fost sa plateasca aceasta publicitate, Sulea ar fi avut nevoie de bugetul lui Dragnea.

Dacă nu e vorba de circ şi tabloid, reclama negativă funcţionează, prin urmare, atunci cînd poţi delimita bine două tipuri de public şi impactul negativ asupra unuia devine, prin ricoşeu, pozitiv în cazul celuilalt. Ceva de acest gen se petrece şi în politică, unde conflictul e o constantă. În publicitatea clasică, produsele se poziţionează rarisim la modul critic faţă de concurenţă – de unde răspînditul eufemism „celălalt detergent/detergent obişnuit“ din reclame. Politicienii se definesc însă foarte eficient prin discurs critic la adresa adversarului, iar în România avem un exemplu notoriu. Fostul preşedinte Băsescu a avut o funcţie de răspundere în marina comercială, pe vremea comunismului, şi a făcut parte din primele guverne FSN de după 1989. Cu toate acestea, a reuşit să se definească în chip de reformist, criticînd PSD-ul şi mogulii, ani la rînd. Respingerea pe care a stîrnit-o la un segment electoral a creat ataşament la un altul. S-a vorbit, nu o dată, despre efectul pozitiv pe care l-au avut la susţinători miile de ore în care Antena 3 l-a tocat în toate felurile posibile şi imposibile. Poate mai mare decît efectul negativ pe care l-au avut aceleaşi lucruri la votanţii PSD şi mai ales la indecişi. -Iulian Comanescu



Leave a Comment