ZDF folosește o metodă nazistă de falsificare a istoriei României

Zentral Deutsche Fernsehen este una din televiziunile mari ale Germaniei. Deutsche Presse Agentur a publicat un text mizerabil care a fost preluat de una dintre cele mai mari televiziuni din Germania, ZDF, în care se spune că românii au aniversat 100 de ani de la momentul în care au anexat o parte din Ungaria.  Asta nu scuză atitudinea ofensatoare la adresa Centenarului si a poporului român.

„Rumänien feiert den 100. Jahrestag des Beitritts der vormals ungarischen Provinz Siebenbürgen. Mit diesem territorialen Zugewinn durch den Zerfall Österreich-Ungarns nach dem Ersten Weltkrieg hatte Rumänien damals sein Gebiet um etwa ein Drittel vergrößert, arată ZDF.”

„România sărbătorește 100 de ani, aniversare a anexării fostei provincii maghiare a Transilvaniei. Cu acest câștig teritorial, de la prăbușirea Austro-Ungariei, după Primul Război Mondial, România și-a mărit teritoriul cu aproximativ o treime”, este o traducere a textului în limba germană.

Ceea ce se afirmă reprezintă o interpretare în spririt nazist a istoriei României. Nazismul a reprezentat cauza declanșării celui de al doilea război mondial. A generat lagăre de concentrare în care au fost gazați sute de mii, poate milioane de oameni.

Lagărele de la Auschwitz, Birkenau, sunt exemple în acest sens. O recrudescență a unei interpretări de tip nazist a istoriei unui stat membru al UE, poate avea repercusiuni greu de cuantificat.

”Este de neînțeles cum se poate ca o agenție de știri, fie ea și privată, nu de stat. Este o știre anonimă, este un fapt. Din moment ce o știre ar trebui să se reflecte în urma unei analize concrete, normale, este de neînțeles cum s-a publicat acest text.

Este, în mod evident o eroare, care trebuie urgent corectată, ceea ce am și cerut redactorului șef. Un istoric poate critica evenimentele de la 1918, le poate privi critic, dar acestea nu pot fi reinterpretate (…) Pentru reîntregirea României au murit sute de mii de români și totul s-a finalizat cu tratate internaționale, care nu pot fi contestate.”, a declarat Emil Hurezeanu, la Antena 3.

”Ministerul Afacerilor Externe a luat notă cu consternare de articolul de presă publicat de Agenţia Germană de Presă (DPA – Deutsche Presse-Agentur) şi preluat de postul public de televiziune german ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen) cu privire la aniversarea Centenarului Marii Unirii, care nu reflectă adevărul istoric, respectiv manifestarea de voinţă a Transilvaniei de unire cu România. Dincolo de abordarea tendenţioasă care reiese din titlul articolului, elementele prezentate indică o lipsă de cunoaştere a istoriei şi o ignorare voită a realităţilor istorice. La 1 decembrie 1918, 100.000 de persoane au hotărât Unirea cu România, cu participarea tuturor partidelor, tuturor confesiunilor religioase şi a tuturor stărilor sociale”, se arată într-un comunicat de presă.Articolul de presă publicat de Agenţia Germană de Presă şi preluat de postul public de televiziune ZDF cu privire la aniversarea Centenarului Marii Unirii, care nu reflectă adevărul istoric, respectiv manifestarea de voinţă a Transilvaniei de unire cu România a fost schimbat pe site-ul oficial al televiziunii ZDF.

Poza :google

 



Leave a Comment