Transport și afișaj de city în Florești !

Horia Șulea :

S-a demarat proiectul de introducere afisaj electronic informativ pentru statiile CTP din Floresti. Este vorba de montarea unor panouri cu afisaj de informare, in 16 statii CTP: Cora, Scoala Gh Sincai, BT, Ferma Eroilor, Pod AN, BMW, Sesul de Sus/Profi, Tautiului, Luna de Sus, Cetatii 3, Sesul de Sus, Cetatii 2, Avram Iancu 258, Avram Iancu 306 si Avram Iancu/Oncos. In perioada ce urmeaza va avea loc efectiv procesul de montare, instalare, calibrare si sincronizare cu echipamentele de pe autobuze.
Introducerea CTP in Floresti, in vara lui 2014, dupa o lunga lupta purtata alaturi de echipa liberala de la conducerea municipiului si a judetului, a fost un succes si un model de urmat la nivel national. De altfel, ZMC este singura arie metropolitana cu un transport public de persoane integrat si unic.
Rezultatul a fost un transport in comun mai mult decat decent, la preturi accesibile, bonificatie o linie urbana si cu legaturi rapide spre orice zona din municipiu. In prezent, in UA Floresti, sunt 6 linii de transport public, posibilitate variata de plata, cu frecventa minima de 10 minute, care circula prin toate microcartierele, cu statii la scara blocului. De asemenea, avem transport public inclusiv in Tauti! Si cautam solutii pentru a lega si noile zone urbane in formare.
Toate acestea spre deosebire de ceea ce a fost inainte….mai tineti minte? Preturi aberante, conditii mizerabile, autobuze mici, acces prin strunga de la sofer, plata doar cash la sofer, frecventa de 45-60 de minute, 2 linii amarate in Floresti. Mai tineti minte…? Floreștiul a scăpat de Fany n.r.


Si, pentru ca deja anticipez o serie de intrebari.
1. Da, inclusiv autobuze precum cele din imagine circula in Floresti.


2. Nu, linii spre centrul municipiului nu sunt posibile. Oriunde in lume, transportul metropolitan presupune legaturi dinspre zona metropolitana spre statii terminus din zona municipala, de acolo urmand ca fluxul de calatori sa fie preluat de traseele urbane. Aglomerarea urbana cu linii metropolitane pana in centrul municipal, inseamna dublare linii si trafic sporit.
3. Da, e luata in calcul si o ruta spre/dinspre V Garboului, plus una de Grigorescu.



Leave a Comment