Transferoviar Grup se retrage. A obtinut oare o scrisoare de garantie bancara ?

5Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunţat, miercuri, că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura la instituţiile abilitate, informează Mediafax.

„Vă informăm că Transferoviar Grup, în asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis să stopeze demersurile pentru achiziţionarea pachetului majoritar al CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituţiile abilitate. Asocierea (…) a mobilizat importante resurse umane şi financiare, atât interne (personal de conducere şi executie), cât şi externe (consultanţi, avocaţi) pentru a se încadra în termenele impuse de Ministerul Transporturilor, în calitate de instituţie publică implicată în procesul de privatizare”, se arată într-un comunicat al asocierii.

Compania precizează că, având în vedere complexitatea procesului şi volumul semnificativ de informaţii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.

„Aceste cereri au fost respinse, în ciuda standardelor europene în materie de privatizări care impun acordarea unui termen de minim două luni pentru realizarea de către potenţialii investitori a propriei evaluări (camera de date a putut fi accesată începând cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalităţii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoaştere a situaţiei CFR Marfă”, se spune în comunicat.

În consecinţă, asocierea arată că este pusă în situaţia de a nu depune miercuri oferta angajantă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă.

„În acelaşi timp vom începe să analizăm alternativele legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice în România”, potrivit sursei citate.

Gruia Stoica: Nu ştiu ce vor să conteste cei de la Transferoviar

„Fiecare are dreptul să facă ce doreşte. Dar nu ştiu ce doresc să conteste. Nu aş dori să fac comentarii despre competitori. Noi ne-am luat profesionişti lângă noi, am reuşit să ne încadrăm în timpul prezentat în anunţul de privatizare şi pe care ni l-am asumat cu toţii. Nu vreau să intru în polemică, analizăm ce se va întâmpla cu licitaţia, să vedem dacă suntem câţtigători cum ne implicăm repede, pentru că CFR Marfă are destule probleme. Am spus de la inceput că CFR Marfă nu e un premiu ci un exerciţiu de responsabilitate”, a declarat patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, la Realitatea TV.

Ponta: Îmi asum responsabilitatea privatizării CFR Marfă

Premierul Victor Ponta şi-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acţiuni era introdusă de la început în procedură, „altfel nu venea nimeni” la licitaţie, informează MEDIAFAX.

„Vreau să spun public că nu mă derobez de responsabilitate, am ştiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte – poate că o companie americană e nemulţumită, dar nu le-am stabilit chiar noi, aşa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot în America”, a spus Ponta.

El a precizat că ştie foarte bine modul în care decurge procesul de privatizare a companiei feroviare.

„Procedura de privatizare de la CFR Marfă, evident coordonată de către ministrul Transporturilor, este o procedură pe care nu doar eu, ci toate structurile guvernamentale am cunoscut-o, o ştim, s-a făcut în condiţiile legii, s-a făcut mereu în consultare cu partenerii noştri internaţionali. Eu nu pot să vă critic, domnul Fenechiu, că n-am de ce, că le-aţi explicat de-o mie de ori că inclusiv ştergerea datoriilor era trecută de la început de către consultant în procedura de privatizare, că altfel nu venea nimeni, probabil, dacă nu treceam de la început că într-o anumită fază a procedurii o să ştergem datoriile de la stat. De fapt, nu le ştergem, le convertim în acţiuni. Că acum a aflat presa sau o parte a presei sau cei care sunt prieteni cu cei care nu au putut să participe la licitaţie astea sunt interese private, ilegitime din punctul meu de vedere, dar fiecare e liber să spună ce vrea”, a spus premierul.

De asemenea, el a arătat că vrea să dea „un semnal” că procedurile au fost îndeplinite conform legii şi discuţiilor cu partenerii internaţionali. Totodată, Ponta s-a interesat de modul în care se finalizează procedura de privatizare.
„Astăzi, la ora 12,00, e termenul limită de depunere a ofertelor, mâine la ora 11.00 trebuie să desemnăm un câştigător”, l-a informat pe Ponta ministrul Transporturilor, adăugând că are două luni la dispoziţie pentru semnarea contractului de privatizare.

Premierul i-a solicitat ministrului de resort ca, după evaluare, să se asigure că cel care a a vut oferta cea mai bună o va pune în practică ulterior şi l-a atenţionat că, dincolo de garanţiile financiare, există şi alte aspecte foarte importante, cum ar fi investiţiile viitoare în companie şi câte locuri de muncă vor mai rămâne.

Americanii contestă şi ei procesul de privatizare

OmniTRAX, cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus în data de 14 iunie 2013, o contestaţie la procesul de privatizare a CFR Marfă şi solicită suspendarea acestuia până la rezolvarea contestaţiei, a anunţat, luni, într-un comunicat de presă, operatorul american, informează Agerpres.

‘OmniTRAX contestă procedura de privatizare derulată până la data de 05.06.2013 şi finalizată cu o înştiinţare emisă de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare. Această înştiinţare este dovada unui proces netransparent şi a unui calendar de privatizare care nu oferea niciunui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil’, menţionează sursa citată.

OmniTRAX precizează că a solicitat accesul la situaţii contabile precise, pe care CFR Marfă SA are obligaţia să le întocmească lunar sau anual, cum ar fi bilanţuri, balanţe sintetice şi analitice, fişe contabile ale unor conturi, semnate de reprezentanţii societăţii, situaţii uzuale în procedurile de audit.

‘Deşi aceste informaţii nu sunt confidenţiale şi trebuiau puse la dispoziţia participanţilor, OmniTRAX nu a avut acces la ele. În aceste condiţii era imposibil pentru orice investitor de bună credinţă cum este OmniTRAX să depună până la data de 05.06.2013, conform cerinţelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală (adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă), cât şi comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani, care să transforme o companie de stat plină de datorii şi ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei şi cetăţenilor României’, notează compania americană.


Material preluat partial de pe Realitatea.net

Blaga si partidul lui prin ochii Monicai Macovei

Bucuresti, 16.06.2013) Monica Macovei – Declaratie de presa Comparatia intre PDL si Partidul Comunist chinez...

Închide