Retrofiltrarea autoturismelor, necunoscută în România, subvenționată în Germania

 

Gabriela Firea are aceeasi gandire cu predecesorii ei, care au introdus taxa de poluare, timbru de mediu pentru Bucuresti.

Consilierii generali ai Capitalei au adoptat joi proiectul conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vigneta ‘Oxigen’ de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020. Hotărârea a fost adoptată cu 31 de voturi ‘pentru’, 13 abţineri şi 7 ‘împotrivă’.

Pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti va fi permis fără restricţii pe toate arterele. Maşinile Euro 3 şi Euro 4 vor putea circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vignetei. Pentru automobilele non-euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul va fi interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, conform Agerpres.

Începând cu 1 februarie, 2015, în Germania, există din nou o subvenție pentru automobilistii care au motorina cu un filtru de particule reamenajat. Prima de la stat este de 260 de euro. test.de explică ce să caute la reamenajare și unde există subvenția.

Verde în loc de ecuson ecologic galben

Mașinile diesel cu filtre de particule emit funingine mai puțin dăunătoare și contribuie astfel la o calitate mai bună a aerului, în special în orașele din interior. Oricine decide să-și modernizeze mașina diesel cu un filtru de particule – care costă de obicei între 700 și 1.000 de euro – economisește o parte din costuri prin subvenții de la stat. Mașinile diesel cu clasa de emisie Euro 3 pot realiza un ecuson ecologic în loc de galben prin instalarea filtrului. Un alt plus: filtrul de particule crește valoarea mașinii și crește șansele de vânzare. Mașinile diesel fără filtre de particule sunt greu de vândut în Germania. Sfat: Subvenția se aplică nu numai autoturismelor, ci și autovehiculelor speciale, cum ar fi autoutilitarele și autoutilitarele de până la 3,5 tone.

Cine merită?

Pe baza documentelor vehiculului, garajul poate stabili dacă autovehiculul diesel pentru un refacere de filtru de particule intră în discuție. De asemenea, producătorii de filtre de particule, de exemplu HJS, Oberland și Twintec, precum și clubul de trafic Germania VCD informează despre , despre care vehicule există filtre și despre ce clasă poluantă se ajunge prin reamenajare. Important: de utilizare limitată este instalarea filtrului în mașinile diesel mai vechi cu clasa de emisie Euro 2. Aceste filtre ar asigura într-adevăr un aer mai curat, dar în cele din urmă ating doar clasa Euro 3 – autocolantul galben. Cu acesta se poate conduce doar în 2 din zonele de 50 * de mediu. Doar cu autocolantul verde spune: Călătorii gratuite în toate zonele de mediu. Deținătorii de mașini diesel cu clasa de emisii Euro 3 au, prin urmare, un avantaj. Datorită instalării subvenționate a filtrului de particule, acestea pot obține râvnitul rating Euro 4 cu un autocolant verde.

Cum să obții banii

Pasul 1: Instalați un filtru (începând cu 1 februarie). Despre instalarea filtrului de particule atelierul vă va elibera un certificat.

Pasul 2 : duceți certificatul la Biroul de admitere. Notează instalarea filtrului în înmatricularea vehiculului.

Pasul 3: Obțineți acum formularul cu care puteți solicita finanțare. Îl puteți descărca de la Oficiul Federal de Economie și Control al Exporturilor (Bafa).

Pasul 4: Tipăriți formularul, completați-l și semnați-l. Trimite-l la Bafa împreună cu o copie a formularului de înmatriculare a vehiculului. După examinarea documentelor, Bafa transferă suma finanțării în contul bancar al proprietarului vehiculului.

Promoție de 260 de euro

Pentru 2015, este planificat un program de finanțare de 30 de milioane de euro. Retrofit-ul este finanțat cu 260 de euro pe mașină. Restul costurilor trebuie suportat de către proprietarul vehiculului. Finanțarea se desfășoară până în februarie 2016: până atunci cererea trebuie primită – sau până când potul de finanțare este gol. Configurarea în sine trebuie finalizată până la sfârșitul anului 2015.

Sfat: nu așteptați prea mult. Banii au fost plecați în ultima acțiune de acest fel după câteva luni. Responsabil este Oficiul Federal de Economie și Control al Exporturilor . Noroc pentru cei care s-au modernizat deja în ultimul an: își ies din cale. O promovare retrospectivă nu este posibilă.

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of
Scroll Up

USR acuză Poliția și un ministru PSD de favorizare a tâlharilor care distrug pădurile României

  Senatorul USR Mihai Goțiu a depus, în această săptămână, o interpelare oficială, prin care solicită...

Închide