Mass-media – o altă definiție a imoralității

308809_277129935645014_1887794887_nTraim intr-o lume nonconformista sau cel putin asa as crede cand privesc actele teatrale expuse cu atata vehementa in fata ochilor mei. Sexualitatea debordanta care imi este servita de mass-media zilnic imi lasa un gust amar.

Comportamentul agresiv si plin de sexualitate deformeaza perceptia publicului, astfel majoritatea persoanelor care sunt “abonati” fideli ai acestor programe ajung sa nu mai faca diferenta intre realitate si fantasmagoria sexuala prezenta. Creare unui univers propriu, prezentat intr-o maniera aidoma reveriilor eminesciene dar cu personaje ieftine de mass-media afecteaza modul de viata si mentalitatea publicului. Daca mediocritatea si-ar da jos ochelarii opaci ar observa cat de deformat este prezentata aceasta lume „mondena”.

Sexualitate vinde, si inca vinde foarte bine. In locul programelor de interes general si al emisiunilor culturale isi fac prezenta pe “scena viselor” emisiunile “interactive” pline de prezente feminine, in mare parte, cat mai expuse, purtand adeseori imbracaminte cat mai sumara, cu o capacitate intelectuala redusa (sau cel putin asa se deduce din comportamentul lor) si cu un zambet larg pe buze. Ne sunt prezentate ca si asistente TV, rolul exact in emisiune nu-l stie nimeni, probabil nici ele nu il stiu, singura lor certitudine este ca trebuie sa fie cat mai dezbracate pentru a primi cat mai multi bani.

Totul se reduce doar la fizic, cel putin asta ne sugereaza televiziunile. Ce poate sa inteleaga un copil care vede ca modul cel mai usor de a produce bani este sa iti vinzi imaginea, ca scoala nu iti ofera un viitor sigur, cultura nu conteaza, ca moralitatea si decenta sunt doar doua sintagme invechite si care nu sunt necesare pentru a avea o “cariera de success”. Traim intr-o societate intoarsa pe dos si culmea… martori tacuti ai acestui program suntem cu totii.

Stirile “SOC” despre anumite cazuri de scandaluri sexuale sunt cele mai apreciate. In randul emisiunilor TV apare aceeasi problema. Cele mai vizionate emisiuni sunt cele in care o domnisoara (fara decenta) subdenumita si personaj de decor isi arata nurii si vorbeste despre viata ei sexuala. Emisiunile de acest gen ating un rating fenomenal. La polul opus stau emisiunile culturale care sunt pe cale a fie scoase din grila de programe si care dispar in negura lansata de emisiunile cu stiri “bomba”, “soc” sau “exclusiv”.

Privim acest spectacol prin niste ochelari fumurii, vedem doar ce ne place. Refuzam cu indarjire sa ni-i dam jos pentru a vedea ca lumea ce ne inconjoara nu este reprezentata doar de un corp care marsaluieste ca si in filmele cu zombie. Suntem mai mult decat fizic, lucru ce mass-media refuza sa afiseze. Observa ca spectatorul se complace situatiei si ii ofera din ce in ce mai mult, pana la epuizare.

Media schimba tot, pare hilar, dar adevarat. Comportamentul uman este foarte usor influentabil. Orice imagine cu tenta pornografica afecteaza intr-o mai mica sau mai mare masura intelectul uman. Suntem aidoma unor robotei care executa comanda telecomenzii. In perceptia noastra, noi suntem stapanii telecomenzii, realitatea difera. Manati de curiozitate, lasandu-ne prada curcubeului de imagini si sunete, ajungem prinsi intr-un amalgam de informatii cu tenta erotica care creeaza un dezechilibru intre noi si societate. Ajungem sa avem propria noastra viata televizata… o telenovela de proasta calitate si cu personaje superficiale.