Hotararea Gabrielei Firea cu poluarea masinilor, va genera procese in lanț

Romanii castiga mai mult ca cetatenii Letoniei si ai Bulgariei, fiind in urma celorlalte  state europene. Cand gandesti o masura de interzicere a unor autoturisme, iei in calcul in cat timp, cu salarizarea existenta, iti cumperi o masina Euro 5 sau 6 in Romania, deci impactul social.  Intai modifici legislatia, subventionezi ca tara trecerea de la o norma de poluare la alta, apoi te repezi si scoti un HCL de natura asta.

În România vârsta medie a parcului auto este de 15,4 ani, cu câțiva ani peste media UE.  La la final de 2018 s-a ajuns la 6,4 milioane auto in Romania. Mașinile mai vechi de 15 ani aveau la finalul anului trecut o pondere de 47% din parcul auto total .

Doar 8% dintre mașini au mai puțin de șase ani vechime. Gradul de motorizare era la noi de 328 mașini/1.000 de locuitori, mult sub valoarea de la nivelul UE: 587.

La finalul lui 2018, în Capitală erau înmatriculate 1,3 milioane de mașini, în creștere cu circa 5% față de 2017, din care peste 500.000 de mașini, adică 38% aveau peste 12 ani.

Din 1 ianuarie 2020, masinile mai vechi de 2005 nu vor mai avea voie sa circule in Bucuresti. Deci jumatate din parcul national aproape !

Cum e cu norma euro in general ?

Euro 1   iulie 1992

Euro 2   ianuarie 1996

Euro 3   ianuarie 2000

Euro 4   ianuarie 2005

Euro 5   septembrie 2009

Euro 6   septembrie 2014

Norma de poluare se ia in calcul dupa codul motor in Romania. Apar intrebari legitime.

Nu se pot da amenzi nici in functie de anul fabricatiei masinii. Poate ca soferul a facut niste modificari si si-a omologat masina la RAR cu o norma de poluare Euro 4, direct din import, avand o modificare de catalizator si soft, chiar daca anul fabricatiei indica o norma Euro 2. Cum il amendezi pe omul respectiv.

Dar cu masinile Euro 4 diesel care au renuntat la filtrul de particule si scot acum noxe de Euro 1, ce facem? Dar cu masinile mai noi, dar stricate, care polueaza de 5 ori mai mult ca o vechitura non-Euro, ce facem? Cu toate Volkswagenurile dieselgate cum ramane?

Avem o veste proasta pentru initiatorii acestui proiect de modificare a legii locale: nu este posibila verificarea in timp real a masinilor care se plimba prin Bucuresti, pentru a afla ce norma de poluare au. Numai cu ajutorul unor echipaje mobile RAR, plasate aleatoriu pe strada, care, impreuna cu Politia Rutiera sa faca controale ocazionale pentru depistarea soferilor care conduc masini vechi, se poate aplica aceasta lege. Dar aceste controale RAR nu se vor putea face in zonele centrale foarte aglomerate, ci doar pe bulevarde mai largi si mai putin circulate. Insa aceste controale ar insemna amendarea doar a unei mici parti din totalul soferilor care nu vor respecta legea noua, daca va intra in vigoare.

 

 

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of
Scroll Up

Retrofiltrarea autoturismelor, necunoscută în România, subvenționată în Germania

  Gabriela Firea are aceeasi gandire cu predecesorii ei, care au introdus taxa de poluare,...

Închide