Groază pentru șoferii români în Ungaria

 

Se cere tahograf pentru vehiculele între 2,4 și 3,5 tone, inclusiv cele cu remorcă sau semiremorcă !

 

Polițiștii din Ungaria fac legea printre șoferii români. Potrivit unor norme intrate în vigoare recent, vehiculele între 2,4 și 3,5 tone trebuie să fie echipate cu tahograf. Amenzile pot depăși 2.500 euro.Mai mult decât atât, se pare că autoritățile ungare solicită tahograf și pentru autoturismele cu remorcă sau platformă, dacă masa totală depășește 2,4 tone, lucru ce pare inacceptabil și scandalos, cel puțin pentru legislația românească.

Cea mai importantă dintre aceste modificări este prevederea regulamentului cu numărul 561/2006 privind transportul cu vehicule cu o masă maximă autorizată între 2,4 și 3,5 tone (inclusiv cele cu o remorcă sau o semiremorcă).

În practică, aceasta va însemna că șoferii acestor vehicule care efectuează transporturi internaționale vor trebui să respecte același timp de lucru, de pauză și de odihnă, care se aplică în prezent șoferilor de camioane. Acest lucru va presupune echiparea cu tahografe a vehiculelor cu o greutate cuprinsă între 2,4 t și 3,5 t, fără de care nu ar fi posibilă punerea în aplicare a noilor reglementări.

În practică, aceasta va însemna că șoferii acestor vehicule care efectuează transporturi internaționale vor trebui să respecte același timp de lucru, de pauză și de odihnă, care se aplică în prezent șoferilor de camioane. Acest lucru va presupune echiparea cu tahografe a vehiculelor cu o greutate cuprinsă între 2,4 t și 3,5 t, fără de care nu ar fi posibilă punerea în aplicare a noilor reglementări.

Până în prezent, unele țări ale Uniunii Europene au aplicat legislația națională în acest domeniu. De exemplu, francezii au înăsprit inspecțiile rutiere în ceea ce privește respectarea regulamentului privind programul de lucru și registrul individual de inspecție în transportul rutier de mărfuri, începând cu data de 20 iulie 1998. Astfel, șoferii vehiculelor de până la 3,5 tone, inclusiv cei din străinătate, trebuie să își înregistreze timpul de lucru și odihnă atunci când sunt pe teritoriul Franței.

Acest lucru trebuie făcut din momentul în care intră pe teritoriul țării și până când îl părăsesc. Înregistrările privind timpul de lucru și de odihnă al șoferilor de vehicule cu o masă maximă autorizată de până la 3,5 tone trebuie salvate într-un registru special creat în acest scop (Livret individuel de contrôle sau Cartea de Control).

În situația nedeținerii unei Cărți Individuale de Control sau a unui alt document care să confirme timpul de lucru se va aplica, pe teritoriul Franței, o sancțiune de 135 EUR (infracțiune de clasa 4). Această sumă poate fi redusă la 90 de euro sau crescută până la 750 de euro.

Noile reglementări reprezintă un pas în ceea ce privește reglementarea acestei industriei, care este rezultatul creșterii numărului de companii de transport specializate în transportul ușor.

Introducerea reglementărilor la nivelul întregii Comunități are ca scop prevenirea lacunelor juridice din fiecare stat membru și asigurarea unor condiții similare de concurență între toți transportatorii.

Acest lucru ar trebui, de asemenea, să contribuie la determinarea nivelului minim de profesionalizare a segmentului pieței transporturilor, prin utilizarea vehiculelor cu o masa maximă autorizată (inclusiv cu remorcă), care variază între 2,4 tone și 3,5 tone în transportul internațional – citim în actul aprobat de PE.

Deputații europeni au adoptat, de asemenea,  amendamente la două regulamente UE privind transportul. Asemănător celor menționate anterior, acestea au în vedere transportul internațional cu vehicule între 2,4 tone și 3,5 tone.

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of
Scroll Up

Nasra : Din PSD Cluj vor pleca „peste 1.000 de colegi”.

  Nasra a susţinut că în perioada următoare din filiala locală vor pleca „peste 1.000...

Închide