Factura de cosmar! Acestui iesean nu i-a venit sa creada cat are de platit

stupidpeople
Surpriza total neplacuta, traita de un iesean, dupa ce a primit ultima factura din partea furnizorului de energie electrica • Cu toate ca a reziliat contractul cu operatorul E.ON si chiar a platit in avans consumul, ieseanul a primit o factura total neasteptata • Acesta a fost informat ca are de platit o suma uriasa pentru un consumator casnic, asta desi contractul fusese reziliat din 2013

Un client al E.ON din Iasi a avut un soc in momentul in care a primit ultima factura din parte operatorului de electricitate. Factura era total neasteptata, in conditiile in care ieseanul a reziliat contractul de furnizare cu E.ON inca din anul 2013. Practic, acesta a primit, imediat dupa rezilierea contractului, o factura prin care era informat ca a facut plati in avans si figureaza cu „minus” in registrele lor. „Pe data de 29 aprilie 2013, am facut o solicitare catre E.ON pentru rezilierea contractului de furnizare a energiei electrice. Ulterior, am primit de la E.ON adresa de reziliere a contractului, cu data de 16 mai 2013, iar pe langa aceasta mai era si o factura de regularizare cu valoarea de minus 613.18 lei. Factura era cu minus, deoarece se efectuasera plati in avans”, povesteste Gabriela Calistru.

Situatia a ramas in aceasta postura si in urmatoarea perioada pana cand, in urma cu aproape doua saptamani, fostul client al E.ON mai primeste o factura din partea furnizorului de electricitate. Fostul client era informat cum ca are de platit o factura consistenta, fara sa se mai tina acum seama de facturile anterioare si de platile facute in avans. „In urma cu aproape zece zile, am primit o somatie din partea E.ON, prin care eram informat de neplata sumei de 2.302,72 lei, iar asta pentru o factura emisa in 8 decembrie 2014, deci dupa un an si jumatate de la rezilierea contractului. Stiind ca nu mai am datorii catre E.ON, am informat Serviciul Clienti al furnizorului, am trimis documentele scanate pe care le detin in legatura cu asta si am cerut verificarea situatiei”, mai explica Gabriela Calistru.

Facturat pentru aceeasi perioada, dar cu sume total diferite

Practic, clientul a primit doua facturi diferite pentru aceeasi perioada de timp, doar ca valorile figurate in facturi erau diferite. Dupa ce situatia a fost reclamata la conducerea E.ON, reprezentantii operatorului de energie electrica au inceput sa se intereseze de situatie, iar asta cu insistenta. „Am fost contactata telefonic pe mobil, pentru a mi se cere detalii, de diversi functionari ai E.ON. Am explicat fiecaruia situatia, dar fara niciun rezultat. In continuare, in fiecare zi, sunt sunata de un alt reprezentant E.ON, dar am refuzat sa mai dau explicatii prin telefon si am solicitat ca toate detaliile sa mi se ceara in scris. Nu inteleg cum este posibil ca, pentru aceeasi perioada facturata, sa mi se emita doua facturi, cu valori diferite si la date diferite?!”, a mai spus Gabriela Calistru.

Reprezentantii companiei E.ON au refuzat sa ofere detalii despre situatia creata. Regularizarile la consumul de energie electrica reprezinta o problema in ultimii ani pentru clientii E.ON. Situatia a aparut din momentul in care citirea contoarelor si facturarea nu s-a mai facut lunar, ci la intervale mai lungi de timp.