Prețul tăcerii în democrația de la Cluj-Napoca și Florești

Prețul tăcerii în democrația de la Cluj-Napoca și Florești

Partidele politice au inventat un sistem prin care cumpără presa cu bani de la bugetul de stat, trecuți prin conturile unor intermediari și livrați apoi către trusturile media. Este un pact între jurnaliști și politicieni, în care presa s-a grupat într-o singură tabără și stă cu capul plecat în fața partidelor care s-au grupat și ele într-o singură coaliție. Un monolit de putere pe care nu mai are cine să-l conteste și despre derapajele căruia află tot mai puțină lume, pentru că informația este atent controlată. Aproape 25 de milioane de lei (5 milioane de euro) au plecat de la partide, pentru promovarea în presă și pentru propagandă. Partidele nu au spus care a fost destinația acestor sume, arată Recorder.

Boc nu a renunțat la această strategie de a plăti imaginea, potrivit informațiilor colectate.

În 2020 au primit bani de la bugetul local publicațiile locale: Știri de Clul (300 lei), Făclia (300 lei), Monitorul de Cluj (250 lei), Ziua de Cluj (300 lei), Actual de Cluj (250 lei), Media 9 (250 de lei), televiziunea locală Via Cluj a primit 1250 de lei, Napoca Fm 24.000 lei. De asemenea, aceste publicații și probabil și altele au mai primit în decembrie bani pentru publicarea anunțului de sărbători al primarului Emil Boc. În acest scop, în decembrie, agențiile de publicitate Reset Media și Media Young au primit aproximativ 35.000 de lei.

În 2021, alocările au continuat către aceleași instituții de presă, doar sumele de bani au crescut. În acest context, aceeași presă locală a primit, în 2021, alocări în valoare 62.128 lei: Napoca Fm – 46.000 lei, Monitorul de Cluj – 3.332 lei, Făclia 3.332 lei, Actual de Cluj 2.800 lei, Știri de Cluj 3.332 lei, Media 9 – 3.332 lei.

Cele mai mari sume de bani alocate pentru publicitate în 2020 s-au îndreptat către televiziunile naționale: 35.000 lei – Digi 24, 14.397 lei – Antena 3, 23.093 lei – B1TV, 29.000 lei – România TV. La aceste sume se adaugă suma de 29.845 de lei alocată către DBV Media House SRL – regie de publicitate care oferă publicitate pentru televiziuni.

Astfel, Primăria Cluj-Napoca a cheltuit astfel aproape 200.000 de lei pentru aparițiile media ale primarului Emil Boc.

Bogdan Pivariu a pompat în presă 100.000 de lei

Primăria Florești achiziționase servicii de promovare în valoare de 40.000 de lei de la publicațiile locale: Știri de Cluj, Realitatea FM și Ziua de Cluj.

Apetitul a crescut pentru promovare din bani publici.

7000 RON – Via TV Cluj

Realizarea de servicii de publicare și promovare, respectiv realizarea și publicarea de producții video pe Via Cluj TV. Acest serviciu include o filmare originală pe lună, editare video, pachet grafic si post-productie.

20.000 RON – Gazeta de Cluj

7.600 RON – Gazeta de Cluj

Furnizare produs, ziar local in format A3, 8 pagini din care 4 policromie si 4 alb-negru,transport la sediul beneficiarului. – Pretul de 4000 de ron exclusiv tva pentru 4.000 exemplare/editie, comanda minima 20.000 de RON.

Abonament lunar pentru o perioada de 6 luni de zile la saptamanalul de investigatii Gazeta de Cluj un numar de 120 de exmplare lunar, 30 / saptamana, pentru o perioada de 6 luni. Oferta include publicarea a 2 anunturi la rubrica LICITATII sau INTERES PUBLIC gratuit,lunar.

7.560 RON – Cluj24.ro

Noi nu considerăm că presa clujeană a tăcut, datorită faptului că a încasat acești bani. Ne intrebăm care au fost criteriile de selecție, deoarece noi, Vocea Clujului, am primit bani doar în campania electorală. Noi nu luăm publicitate pentru tăcere. Pe de altă parte, cel mai tare ziar din Cluj, ziardecluj.ro  nu a primit bani. Singura televiziune clujeană, NCN, nu apare în listă.

Doar Liviu Alexa, Liviu Man, sau Horia Cristea au încălcat omerta, fiind pedepsiți exemplar. Modelul de democrație de la Cluj constituie un exemplu pentru toată România.

 

 

 

Despre Autor

Lasă un răspuns