Geh weg, Johannis

Geh weg, Johannis

 

Demisia lui Vasile Dîncu pare să nu îi priască lui Klaus Werner Iohannis.

Așa cum arată național.ro, La proaspătul dosar al EPPO fiind deja atașat documentul oficial pe care îl publicăm astăzi, cu nr. DP – 2442, din 07.09.2022 și adresat de Ministerul Apărării Naționale către Președintele Camerei Deputaților.

Mulți s-au repezit să arunce ”elicopterele moarte” în curtea lui Vasile Dîncu, un raport informativ trimis EPPO arată că documentul prin care se solicită achiziția de urgență a două elicoptere AIRBUS ”NU ESTE SEMNAT DE CĂTRE MINISTRUL APĂRĂRII NAȚIONALE, DL. VASILE DÎNCU”!!! Ci doar că ”este semnat cu bară”! Urmând a se dispune verificări pentru identificarea adevăratului semnatar! Pentru că Vasile Dîncu pur și simplu a refuzat să semneze acest document, știind că pe elicopterele care vor fi achiziționate la un preț cel puțin triplu față de cel al pieței urmează să fie montat armament de la compania RAYTHEON! Pe alte zeci de milioane de euro! Astfel că Vasile Dîncu a fost nevoit să plece din fruntea Ministerului Apărării Naționale. Mai ales că acesta decisese ca în ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării să prezinte un raport contrainformativ care ar fi aruncat pur și simplu în aer Administrația Prezidențială!

”Raportul lui Dîncu” ,devastator pentru demascarea grupării prezidențiale cu interese de miliarde de dolari în domeniul militar.

”La elicoptere, modelul este produs de compania franceză AIRBUS, dar armamentul prevăzut este Raytheon/ Konsberg iar (…) avionica și integratorul( cel care împarte banii) este ELBIT. Michael Schmidt este consultant/asociat cu ELBIT la fel ca în contractele PIRANHA 5 și la licitația MApN pentru camioane MAN, pe care a pierdut-o în fața companiei IVECO reprezentată de generalul Decebal Ilina și care fac obiectul dosarelor DNA nr. (…) și (…).

La ultima ofertă, elicopterul a fost 32 milioane euro, armamentul și avionica aproximativ 20 milioane euro. Totul rotunjit pe plus cu 10% (suspiciuni  privind un ”comision secret” de 48 milioane euro în afara celui de 10 % deja prevăzut).

Michael Schmidt este băgat în ecuație prin ELBIT cu acordul AIRBUS la toate licitațiile la care participă( ELBIT poate plăti comisioane foarte mari datorită legislației din țara de origine, față de AIRBUS care trebuie să respecte legislația europeană în domeniu).

Michael Schmidt trebuie să cumpere de la Ovidiu Tender fabrica AIRBUS de la GHIMBAV. Vezi informarea nr. (…) privind preluarea de clădiri și încasarea de chirii pentru „curățarea” pe viitor a comisioanelor ascunse, după modelul contractelor pentru modernizarea Frontierei.

La elicopterele SMURD comisioanele ascunse se dau prin DELTAMED care face customizarea medicală.

Cele două elicoptere și la care făceam referire în nota (…) se dau Franței într-un așa-zis G2G pentru ca împreună cu promisiunea contractului submarinelor să poată compensa redirecționarea contractului corvetelor către DAMEN”.

 

Procurorul general al EPPO a autorizat procedurizarea cu celeritate a anchetei privind achiziția de BMW-uri de către Ministerul Afacerilor Interne din România, din fonduri europene.

 

Cele mai importante firme controlate de Michael Schmidt sunt Automobile Bavaria SRL (importator BMW în România, printre alte mărci), MHS Trucks&Bus SRL și MHS Truck Services. Acestea sunt și firmele care au câștigat contracte publice.

Omul de afaceri deține aceste companii prin intermediul grupului din Viena, MHS Holding Gmbh, care este acționară majoritară în societățile din România.

În timpul campaniei electorale din 2014, Klaus Iohannis a locuit, cu chirie, susține șeful statului, în București, într-un apartament al omului de afaceri brașovean Michael Horst Schimdt (62 de ani).

„Am o relație apropiată cu Schmidt. Am puțini prieteni. E un om de foarte bună calitate. E foarte adevărat că firma lui a pus la dispoziția Sibiului un BMW pe care să-l folosim așa cum dorim noi. A fost un lucru mult speculat. Acum nu mai există nicio mașină BMW în comodat la Primărie”, declara Iohannis în 2014, în timpul campaniei electorale.

Firmele controlate de omul de afaceri Michael Schmidt au încheiat în ultimii șase ani, de când președintele României este Klaus Iohannis, contracte în valoare totală de 238 de milioane de euro cu instituții ale statului român.

  • Automobile Bavaria (importator BMW) – contracte de 83 milioane de euro pe SICAP;
  • MHS Trucks&Bus (importator MAN, o companie germană care produce autobuze și camioane) – contracte de 65 de milioane de euro pe SICAP;
  • MHS Truck Service (piese de schimb și autovehicule speciale) – 90 de milioane de euro pe SICAP;

Relația de prietenie dintre președintele României și omul care controlează importurile de BMW și MAN în România a revenit în centrul atenției după ce Sindicatul Europol a acuzat că o licitație de 100 de milioane de lei pentru Poliția Rutieră ar fi fost „dedicată” Automobile Bavaria, firma controlată de Michael Schmidt.

Cel mai important contract câștigat de companiile omului de afaceri este cel privind livrarea a 600 de automobile BMW către Poliția Română. De această licitație, sindicatul de Poliție Europol a susținut că ar fi fost organizată cu „dedicație” pentru Automobile Bavaria SRL.

Și Cătălin Drulă, liderul partidului de opoziție USR și fost ministru al Transporturilor, a susținut într-o conferință de presă că această licitație ridică mari semne de întrebare.

El a sesizat „Curtea de Conturi, Autoritatea de Audit și Organismul Intermediar Transporturi (MTI), care trebuie să controleze cheltuirea acestor fonduri europene. Aceste instituții trebuie mai departe să sesizeze Parchetul European și OLAF”, transmite USR.

Documentare : Eppo, national.ro, europol.ro, europalibera.org

 

Lasă un răspuns

Subscribe To Our Newsletter

De ce a demisionat Vasile Dîncu

De ce a demisionat Vasile Dîncu

Închide