Lista rușinii Clujului (II)

Lista rușinii Clujului (II)

Ceea ce urmează este ceea ce au adunat oamenii pe rețelele de socializare. Au realizat o lista a unor promisiuni, realizări sau eșecuri.Nu este neapărat punctul nostru de vedere. Putem spune că vor urma după cele zece (X) zile, în care vom publica această listă, dezvăluiri. Cu o pauză, în 6 septembrie, de ziua edilului. Noi suntem creștini. Dacă eu v-am iertat, vedeți cum faceți cu Liviu Alexa, Liviu Man, Horea Șoica și alții care mai fac presă adevărată în Cluj, după declarația la adresa presei clujene.

Reacția noastră apare firesc, după ce primarul făcea recent o analiză a presei clujene, spunând :  „Mă critică toți, sunt plătite articole împotriva mea, se fac tot felul de campanii.” 

I-auzi domnule primar… Chiar așa ? Păi, eu,  cu banii câștigați din articolele plătite scrise împotriva Domniei Voastre, vreau să  cumpăr o vilă pe malul lacului Como,  un apartament în Londra, să ridic o biserică, să mai cumpăr o casă în Cluj-Napoca care să nu ne-o retrocedeze cineva . Și apoi…OSĂ…Cum a fost cea de pe David Ferenc nr.12.

Lăsând gluma la o parte, vă mulțumim că de data asta nu a mai venit nimeni din SPP să ne caute pe-acasă. Roata se învârte, 2011 nu este 2022.

Legat de campaniile din presă, sunt convins că îi veți trage la răspundere pe jurnaliști folosindu-Vă de organele specializate. ale Statului. Vă amintesc că Traian Băsescu spunea că nimeni nu a câștigat războiul cu presa.

Lista rușinii Clujului(I), pentru cei care nu au citit primul episod.

Continuăm :

 

Vlad Pop 17 martie la 09:44 · Multumesc SIMACEK Romania și Primaria Cluj Napoca pentru ca ați tăiat toate sălciile bătrâne de pe malul Somesului.     Comentarii:

 

  • Tudor BuraPoi de la o salcie nu ies bani. E mai bine să faci un proiect frumos și cu sclipici, în care proiectantul propune achiziții de POMI de 15-20 ani, fiecare bucată
  • Alex Fechete Primăria este dușmanul declarat al spatiilor verzi și al copacilor!
  • Radu Bogdan Nu erau doar salcii. Erau si exemplare de nuc. Si nu erau exemplare spontane. Erau plantati de locatari cu mai mult de 20 ani in urma. Fructificau abundent. Nucul ca si arbore este protejat printr-o lege speciala. LEGEA Necesita autorizatia speciala pentru taiere. Tin sa precizez ca erau exemplare perfect sanatoase. Alte 2 exemplare mature de nuc au fost taiate cu ocazia amenajarii parcarii de vis-a-vis. Scuza vesnica a primariei pt taierile arborilor din oras este ca sunt bolnavi. Autoritatile statului, Garda de Mediu, Garda Forestiera, Agentia de Protectie a Mediului nu fac nimic. Legea se aplica doar pentru muritorii de rand! Probabil in lor se vor planta alte specii de arbori cu balot, specii neendemice, si pe sute de euro achizitionate.
  • Ada AlexaLipsește o viitura puternica. Din pacate (sau din fericire….) nu au fost zapezi mari in amonte si nici precipitatii ..
  • Istvan Karoly SzaboMai un pic si e ..trebuie sanctionati toti…afara cu ei ..trebuie schimbat garda din primarie…grija ce votati..
  • Istvan Karoly Szabo Betoane sa fie  ii dam 5 :stele
  • Mihali Ioan Boc asta taie tot ce e verde în oraș. Centrul praf, betoane la greu, acum distruge și malul Someșului cu idei de UTC-ist! Taie tata ca nu tai de la mami ta
  • Blajan Vasile Urmează să se mire că se erodează malul și alunecă
  • Vlad Pop Multumesc Clujul Civic pentru aprobarea postării
  • Sebastian FelecanUn cacat de proiect steril care a distrus tot ce era frumos pe malul Somesului. Dar hei, macar vom avea bancute cu usb si camere video la fiecare 10 metri pentru siguranta
  • Radu Bogdan/Sebastian Felecan ase se face. Nu se integreaza nimic din ce era bun si recent amenajat pe banii, in noul proiect. Se rade cu buldozerul si se face pe alti bani de la Ca si exemple, terenul de football recent amenajat, zona cu aparate de fitness, proiectul acela cu un arbore plantat la fiecare nascut, copacii cu eticheta cu numele nou nascutului, au sfarsit sub senila buldozerului!
  • Ioana Vintan Dawoud/Radu Bogdan și copacii aceia pentru fiecare nou născut, chiar la 10 ani distanță aveau circumferință trunchiului de maxim 30 cm. A nu se înțelege ca sunt de-acord cu ceea ce fac, dimpotrivă sunt extrem de revoltata. Ma gândesc cu groaza ca vor urma și sălciile de lângă sala sporturilor care au cam 80-100 de ani și sunt extrem de frumoase. In loc sa exploateze albia Someșului o îngustează. Culoarul verde albastru va fi unul gri. Iar la pomii plantați precis o sa găsească niște soiuri de 2,5 lei care poate ne vor umple cu goange și mai mult decât anul Sincer, nu simt decât sila și revolta.
  • Máthé Andrea/Sebastian Felecan eventual vom avea culcuș și încărcătoare pentru boschetari

 

  • Vasile Manu Sălciile alea erau un pericol pentru oameni. La orice furtună mai puternică riscau să cadă bucăți din ele și să producă Copacii ăia erau bătrâni și putrezi, ca mulți de altfel de pe malul Someșului. Vor fi plantați alții în loc.
  • Adrian Pelin/Vasile Manu si nucii??? Nu erau nici un pericol. Erau copaci sanatosi care aveau nevoie de toaletare. In tot cartierul grigorescu au fost toaletati copacii mai rau decat toaleteaza rusii copacii cu bombe in
  • Sparleanu Ion/Vasile Manu tot ce este verde reprezintă un pericol ,doar aerul poluat(din lipsa copacilor) este benefic

.Benefic pentru bolile aparatului respirator, nu întâmplător a crescut foarte mult in identa cancerului de plămâni.

  • Radu Gaciu/Vasile Manu I-auzi acolo! Numa la noi se rup copacii si provoaca accidente si trebuie tăiați? In alte țări nu, de-aia vezi arbori seculari peste tot. Doar ai noștri se rup și provoacă accidente. Foarte interesant. Ia mai explică- ne, luminează-ne și pă …
  • Zita Illyes Desigur vor fi,dar achizitionati cu bani multi!
  • Vasile Manu in spatele casei mele este o salcie care are vârsta celor de pe Someș. Ce vorbiți? Nu a fost toaletata niciodată, nu s a rupt niciodată nici o creanga deși au fost vânturi puternice. Le era frica de așa ceva? Trebuiau sa toaleteze cu capul nu cu fundul. Oricum, m am lămurit de minunata administrație pe care o avem. Face fix ce vrea. Au fost consultări pt amenajarea Someșului. A spus cineva ca va fi ingustata albia? De ce nu reușim sa vedem proiectul de amenajare a malurilor Someșului ci doar concepte. Chiar am înnebunit cu toții? Se rade tot ce e verde. Se taie pomii inclusiv măslinii sălbatici de pe malul Someșului iar noi tăcem ca mortul in papusoi. Dnul care a venit cu minunata idee de amenajare inclusiv cu deschiderea parcului Babeș ca sa poată sa fie si ăla betonat a dispărut. Nu mai zice
  • Mircea Eugen/Vasile Manu Dar și prin parcările de la blocuri, sunt copaci putrezi și bătrâni și nu-i taie! Să cadă pe mașinile oamenilor, (mi s-a întâmplat mie) că pe dl. Boc, nu-l doare nici în cur pt că urăște mașinile! Dacă mi se mai întâmplă o dată, nu-l văd bine, deoarece nu mai am nimic de ..
  • Radu Bogdan/Vasile Manu te invit sa examinezi ramasitele lor sa vezi cat erau de putrezi la baza. Asa iti maresti aria de expertiza botanica. Si tin sa precizez ca pe timp de furtuna care rupe copacii , oamenii cu scaun la cap se plimba pe Pericol pentru oameni este gandirea obtuza si exprimata fara rezerve in spatiul public! Tipologia ignorantului!
  • Ioana Vintan Dawoud/Adrian Pelin da bine, tac și aia de la Carda de Mediu…. Trebuiau sa se sesizeze măcar când au tăiat măslinii sălbatici de pe Someș.

…continua pe faceBOK…

 

Minciuni si compromiterea programului cerut cu insistent de clujeni: “CLUJUL VERDE si STOP BETONARII. Ati auzit Dl. Boc&co. ?”

 

 

Mădălina Mocan: Pana la urma e vreun parc gata? Feroviarilor, LA Terenuri? Inteleg ca in Zorilor au terminat procesul, abia.

Vincze Zoltán: „Cimitirul Moș Ion Roată”?? Cădice tocmai denumirea asta? N-avem personalități locale?

Vincze Zoltán: Mai pun odată întrebarea și fără cuvântul „cimitir”?

Eniko Vincze: Santier politic in lucru. Forever. Asta am votat. Asta am primit

Gabriel Tălnaci: Nu reușim sa ne incadram in termene la parcuri de suprafață pt atragerea de fonduri europene, dar vrem sa ne incadram in dead-line la un proiect de genul metrou unde cei din București s- au chinuit zeci de ani pt cateva statii…Una e sa fii optimist si alta total nerealist.

Samuel Paraschiv: În parcul de pe bulevardul Muncii cât și la amenajarea de lângă sediul BRD majoritatea pomilor aduși au licheni pe ei.

Ion-Tudor Rusu: Inca o MINCIUNA marca BLOC, microprimarul orasului de 5 stele cazatoare…

Lungu Victor Eugen Mihai: chiar că e bine să se urmărească lunar minciunile lui Boc şi compania. Noi am făcut treaba asta în februarie.martie e acoperit, poate preia alt ziar local ştafeta pentru aprilie, mai, iunie şamd?

…continua pe faceBOK…

 

  1. Managementul NE-performant si pagubos al administratiei Boc:

 

Autobuzele electrice nu mai reprezintă o prioritate: Compania de Transport Cluj vrea să cumpere 3 autobuze DIESEL cu peste 500 mii € – ZiardeCluj.ro

 

Dialog intre specialist, legat de managementul NE-performant si risipirea banului public intentionat-si- sistematic, agravand DETERIORAREA CALITATII VIETII clujenilor, in toate sectoarele.

Hai sa luam un exemplu simplu: flota poluanta cu autobuze diesel, a fost-si-este marita fortat an-de-an de binomul corupt Boc-Neag, in ciuda protestelor cetatenilor, angajamentelor mincinoase luate de Emil Boc pentru a tempera-si-prosti in continuare cetatenii Clujului dezlantuiti impotriva sa, atentand in orice zice-si-face la calitatea vietii clujenilor:

< Măcicăşan Tudor se simte neghiob: La 2 luni de la articol, cand primarul declara ca ”viitorul nu se mai poate face cu autobuze diesel, poluante, asmd”, 3 autobuze diesel noi sunt in curs de achizitie, aducand numarul autobuzelor diesel achizitionate in ultimii ani la 148.

Razvan Radu/Măcicăşan Tudor: Intreb si eu pentru ca esti documentat si or fi multi curiosi.

Măcicăşan Tudor             Flota de autobuze diesel, 272 de toate azi, a crescut constant, atât cu achiziții de autobuze noi – 40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020 –

cât și cu achiziții de autobuze la mana a II-a, poluante – 14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10

în 2020,

iar în acest moment circa 184 din 272 de autobuze diesel circulă simultan în urbea de pe Someș,

comprativ cu 22 autobuze electrice, 63 troleibuze și 12 tramvaie. >

 

Halucinant cand afli adevarul-ce-ne-zbarleste-parul si constati ca cei platiti din buzunarele noastre: Consiliul Local, organele de control, justitia, garda de mediu etc. nu-i pedepseste pe acesti infractori-si- impostori

 

…continua pe #faceBOK

 

Alexandra Oană Consiliul Local a votat azi favorabil proiecte de reabilitare energetică finanțate prin PNRR pentru 14 școli și 7 grădinițe, ceea ce reprezintă mai puțin de 30% din totalul unităților de învățământ din municipiu, în Cluj-Napoca funcționând 52 de școli și 24 grădinițe de stat…

Altele însă, din start, nu au putut fi luate în calcul nefiind înscrise în cadastru și, așa cum știm, școlile necadastrate nu sunt eligibile pentru proiecte pe bani europeni, lipsa cadastrării ducând inclusiv la pierderea finanțărilor prin PNRR…

În acest moment, în lista școlilor necadastrate din Cluj-Napoca figurează instituții precum Colegiul Național Emil Racoviță,Colegiul Național Gheorghe Șincai, Colegiul Tehnic Augustin Maior, Colegiul Energetic, Colegiul Raluca Ripan, ca să enumăr doar câteva…

…continua comentarii pe #faceBOK

–   După Boc care a trimis clujenilor 230.500 de scrisori în plic, Tișe cumpără tonere și cartușe de 215.400 lei ca să scoată la imprimantă documente și să facă copii xerox – ZiardeCluj.ro

 

 

Comentariile continua pe #faceBOK

 

–––––-

 

RUBRICA: Subiecte cu peste 100 de reactii ale clujenilor in primele 24H

DEZBATERE on line:

 

 

NIMIC NU S-A FACUT de 10 ani de cand cetatenii disperati semnaleaza imbolnavirea intentionata prin POLUAREA introdusa intentionat de binomului Tise-Boc, creat-organizat-amplificat de cand au pus man ape scaun-si-stampila (16 ani) “…

 

Standardele pentru calitatea aerului, nerespectate în 2021. Top cele mai poluate orașe din lume. Pe ce loc e Cluj-Napoca? (monitorulcj.ro)

 

  • SONDAJ: cine va fi NOUL PRIMAR al Clujului. “Vizionarul” Boc e luat la intrebari, terfelit si criticat, ironizat si bascalizat pe grupurile faceBOK, de mii de clujeni ce reprezinta opinia a peste 75% din TOTI clujenii care au intors spatele si NU au votat bok, considerat: ne-reprezentativ, ne-legitim, ne-inspirat, ne-performant manager si alte “calitati” pe care le veti descoperii dand CLICK pe:

https://www.facebook.com/groups/clujulcivic

 

N.B. Replica lunii MARTIE 2022 : < Boc nu te mai asculta nimeni, ai pierdut controlul administrativ al Clujului din cauza minciunilor si rezultatelor foarte slabe pe care le ai. Jos Boc ! >

 

ATENTIONARI publice!

DISTRUGEREA CLUJULUI mai este posibil de oprit in aceasta luna

 

METROUL iluzoriu pentru florestenii-pacaliti-de-bok si de alesii lor creduli din consiliile locale Floresti si Cluj… ce i-au aiurit sa-i voteze pe bokemenii ne-priceputi, ne-inspirati, incompetenti si mitomani. Pagubele sunt deja in mare cunoscute. Finalul este tragic pentru Orasul Comoara bi-milenar.

 

Lumea a intrat in detalii dupa ce Boc “a scos toate aprobarile” fortate pentru licitatii: Studiu de Fezabilitate, Mediu…Guvernul partas responsabil-si-solidar cu el, pentru distrugerea Clujului. Primele ce vor cade la vibratii si sapaturi este Cupola Catedralei Ortodoxe (care abia se mai tine in cei 4 drugi de otel), apoi Turnul Catedralei Catolice (proaspat renovat dar NU si consolidat), Biserica Sf.Petru… s-a “ordonat” si proiectantul architect obedient Oprea s-a executat “conform graficului” delirant!

 

Sutele de comentari fascinante ale clujenilor pe #faceBOK, ce cred contribuabilii realisti, la ce cazne si cheltuieli inutile vor fi supusi fortat-si-discretionar in timpul-si-dupa brambureala, (mai ales cetatenii habarnisti ai Clujulu, grava LIPSA a FINANTARII sau banii imensi ce lipsesc pentru implementare … pana si in capul “vizionarul” viclean-si-smintit, care a ramas singur in implementarea METROULUI prin Centru Istoric al Orasului Comoara, alaturi de cativa BOKemenii, ce sunt bubuiti imediat ce posteaza vreun comentariu in favoarea aberatiei de METROU ce va distruge Centrul Istoric al Clujului bi-milenar …

 

… in loc sa se resolve mai intai problema esentiala si grava a FLORESTENILOR-pacaliti-de-bok respectiv, tronsonul Gilau-Floresti Colina, cerut insistent atat de acestia cat si de specialistii veritabili clujeni (TRAMVAI si ulterior METROU)…

 

Va imaginati ca Emil Boc personal si-a asumat managementul METROULUI, pentru fix tronsonul din Centrul Istoric al Orasului Comoara, de unde sa inceapa dezastrul delirium tremens.

 

“Impactul șantierului asupra cetățenilor este semnificativ, cu trafic rutier închis minim un an. Provocări tehnice majore: sol instabil în centrul plin de clădiri de patrimoniu și filon de sare în zona Piața Mărăști.”

 

 

·        „Haterul” Szakáts István despre „bullshitul numit metrou”: „Hai și lucră, ș-apăi dacă oi ave’ bani ți-oi plăti, iară dacă nu, io trag din umeri, iar tu pleci acas’ cu buza friptă” – media9

 

Măcicăşan Tudor

Pare un moment bun, acum ca s-a lansat licitatia, sa redistribui asta (n.r – cand inca NU era tarziu sa fie oprita dementa…):

Mobilitate Cluj Napoca se simte neghiob (neghioabă). 2 decembrie 2021

Numărul total de călători transportați de CTP într-o zi în Zona Metropolitană Cluj este de

  • Acest număr include zone precum gara, aeroportul, cartierele Zorilor, Buna Ziua, Europa, Grigorescu dar și cele 19 comune învecinate.

Proiectanții metroului estimează un număr de 164.000 de călători pe zi, adică cu 24% mai mulți decât toți călătorii de astăzi ai transportului de suprafață, desi sistemul propus nu acoperă zonele numite anterior și deservește doar 1 dintre cele 19 comune ale Zonei Metropolitane Cluj.

 

160.000 zilnic, comparabil cu orașe precum Torino sau Toulouse, este pus sub semnul întrebării

 

de datele oferite de specialiști care au studiat cifrele mobilității cu transportul public din oraș. Asta în condițiile în c…

 

Comentarii pe faceBOK:

Mathias Rex: Măcicăşan Tudor, Vincze Zoltán şi alţi 45 comentarii 3 distribuiri Cele mai relevante

Razvan Radu: Numere ca numere, dar se pare ca si banii zac tot in joben. Iar magicianul ar trebui sa fie mai tare ca Iozefini ca sa-i si gaseasca pe toti.

Sanda Vucescu: O sa sustinem mentenanta din greu!!!!…in deficitul altor investitii. Singura speranta este sa se renunte in fsvoarea soselelor ocolitoare si nu numai!!! Dar…slabe sanse…

Sebi Palacean: Pai bun…dar care ii problema? Mi s-ar părea absurd ca astăzi sa proiectezi metroul pe cifrele din prezent de călători.

Mathias Rex/ Sebi Palacean ce anume credeți că va schimba numărul de călători în viitor?

Sebi Palacean/Mathias Rex pai sa facem o verificare: numar calatori zilnici de acum 10 ani cu cei de acum! Asta ii greșeală tipica care apare și la drumuri: îl facem cu doua benzi pentru ca azi ajunge, dar fără sa ții cont ca peste 10 ani zona se va dezvolta!

Mathias Rex/Sebi Palacean ce tip de schimbări prevedeți în Cluj în următorii 10 ani, care să crească numărul de călători? Creșterea populație, conform previziunilor, nu se va întâmpla. Altceva?

Sebi Palacean/Mathias Rex pai din cauza unei astfel de gândiri suntem sufocați de trafic acuma! Ca acuma 20…15 ani se trăgea aceasi concluzie: populația nu va crește, orașul nu se va mai dezvolta! Și oricum, prin absurd, daca orasul nu va creste în viitor: metroul (daca se va termina-asta ii alta discutie) va functiona dimensionat la 165.000 calatori zilnici. Dara dacă azi îl dimensionezi la 85.000 calatori zilnici și peste 15…20 de ani orașul creste/dezvolta, nu o sa posteze revoltați copii noștri aici pe grup???

Marton Vremir/Mathias Rex astea s previziunile lui nostradamus

Mathias Rex/Sebi Palacean cine concret trăgea acum 15-20 ani concluzia că populația nu va crește și orașul nu se va mai dezvolta?

Sebi Palacean/Mathias Rex asta ai înțeles din ce am zis eu? Am salvat postarea asta, ca peste 15 ani sa pot arata cu degetul! :))))

Mathias Rex/Sebi Palacean eu încă aștept argumentele.

Sebi Palacean/Mathias Rex pai ce argumente? Deci la documentația metroului este depus studiul care estimează cifrele de trafic! Dar probabil aia îs slabi pregătiți în raport cu specialiștii de Facebook! :)))

Mathias Rex/Sebi Palacean tocmai acele cifre le dezbateți mai jos cu Măcicăşan Tudor și nici acolo nu văd argumentele dumneavoastră.

Măcicăşan Tudor: Iar proiectantii metroului, Sebi, s-au dovedid fie slabi, fie fara etica profesionala, focusati sa satisfaca politic, nu tehnic – astfel, in timp ce pentru Metrou(dorit de administratie) au scos din joben numere fantasmagorice, imposibil de fundamentat pe realitate, pt trenul meropolitan(ala care deserveste pe linii existente 6 comune, 3 cartiere, 3 parcuri industriale, gara si aeroportul) au scos niste numere nerealist de mici, cat sa nu-l justifice, necuantificand macar calatorii existenti deja din autobuzele pe care trenul le-ar inlocui(de Apahida/Suceag/Mera/curse de Jucu/Bosch/Bontida).

Deci da, proiectantii fie sunt slab pregatiti(in comparatie cu lumea asta si bunele practici), fie sunt de rea credinta, fie ambele.

Măcicăşan Tudor: 132 000 calatori/zi erau in tot ctp-ul *inainte de pandemie* incluzand 5 cartiere mari si 18 comune in care nu va ajunge metroul. Excluzand Buna Ziua, Europa, Zorilor, Grigorescu, Iris dar si toate 18 comunele invecinate in afara de Floresti, ne uitam la maaxim 75 000 calatori/zi, iar ca acestia sa fie *toti* in metrou ar/va trebui desfiintat cu totul transportul de suprafata care-l dedubleaza. Daca ponderea utilizarii transportului public creste spectaculos, iar populatia (din ceea ce sunt zone construite pana la saturatie, in mare) creste in mod similar, ne uitam la maxim 100 000 de utilizatori zilnici, adica nici 2/3 din estimarea proiectantilor si insuficient pentru un astfel de sistem, dar optim pt un tramvai operat la frecvente corecte…

Sebi Palacean/Măcicăşan Tudor raportat la investiție, tip de lucrari nu ți se pare normal ca astăzi sa dimensionezi metroul la cifrele maxime estimate? Dacă nu le vei atinge, metroul va funcționa bine mersi. Problema ar apare invers. Îl proiectezi astăzi la cifre reduse și vei avea creșteri în viitor!

Măcicăşan Tudor: Nu e chiar asa – ca mentenanta si operarea sa fie acoperite la un cost al biletului rezonabil si o subventie care sa nu ingroape bugetul, e nevoie (cel putin) de numerele alea.

 

Daca nu vei atinge numerele alea, vei avea trenuri rar(un metrou la 10-12-15 min) si cu bilete scumpe(& subventie masiva), chestie care va alunga calatori, atat existenti si potentiali.

Sebi Palacean/ Măcicăşan Tudor profitul la transpprt public ar trebui sa fie ultima noastră problema! El va fi întotdeauna subvenționat!

Măcicăşan Tudor: Da, si acuma este, cam 1/2 din bugetul CTP e subventie si e normal asa. Daca, insa, ai acest metrou cu sub 100.000 de utilizatori zilnic, subventia va implica intre 2/3 si 3/4 din costul de operare, iar treimea/sfertul ramas va putea fi acoperit din venituri proprii doar cu titluri de calatorie *mult* mai scumpe, totul la un tren la 10-12-15min, ca unul la 4-5-6 min se justifica la peste 160.000 de calatori-zi.

Măcicăşan Tudor: Sustenabilitatea transportului public e prima problema, Sebi. Exista un motiv pentru care Valea Chintaului vede 3-4 autobuze pe ora in ora de varf, nu unul la 5 minute – sistemele se dimensioneaza dupa ridership(existent si potential, dar realist) si costa pe masura, echilibrul dintre incarcare(incasari), subventie si calitatea serviciului fiind unul vital

Sebi Palacean/Măcicăşan Tudor știu! Dar asta ii ca și cum astăzi îmi propun sa fac toate drumurile cu doua benzi de 7.00 metri plus trotuare…ca ii maineftinq executia și întreținerea decât unul cu patru benzi, piste de biciclete, spațiu verde și trotuare.

Vadim Breaz catre Sebi Palacean Si crezi ca se va dubla populatia orasului in 10 ani exclusiv pe ruta metroului ? Adica nu vezi cartiere ca Borhanci, Faget, Dambul Rotund, Valea fanatelor; dar vezi Florestiul si Someseniul crescand de 100 de ori pe suprafetele actuale ?

Sebi Palacean catre Vadim Breaz: pai ii simplu: verifica cum arata Florestiul acuma 10 ani și care erau cifrele de trafic pe aeroport acuma 10 ani. Sa știi ca nimeni nu își imagina ca dealurile Borhanciului vor fi pline de case sau ca Florestiul va deveni cea mai mare comuna din România.

Mathias Rex catre Sebi Palacean: mă întreb dacă gândirea asta de „s-a prăvălit șura lui Ion amu un deceniu, deci să construim șura lui Vasile de două ori mai groasă” se aplică unui proiect de 1.3 miliarde de euro.

Antonio Morar: V-ati raspuns oarecum la intrebarea legata de cifre !

Sa presupunem ca , Clujul isi va dubla numarul de locuitori sau suprafata in urmatorii 10 ani (eu nu cred asa ceva , clujenii nu au simtit pe pielea lor , ce inseamna constructia unei magistrale de metrou , ce inseamna ea ptr trafic , calitatea vietii , faptul ca oricand se pot bloca/intarzia lucrarile datorita finantarilor , de aceea eu cred ca multi vor abandona orasul comoara) … revenim , magistrala de metrou va ajuta doar la interzicerea traficului auto prin centrul orasului (daca le va trexe prin cap sa faca centura) si va ajuta cativa locuitori din zona metropolitana !

Problema acestei magistrale , este ca nu va ajunge in zonele care se vor extinde pe viitor , in zonele noi de acum ale orasului , nu deserveste o cantitate mare de clujeni care au acces greoi la Ctp etc !

Un exemplu , va aflati in zorilor , buna ziua … verificati daca aveti o statie ctp in zona , verificati programul ctp (sa zicem ca toate acestea va sunt la indemana si aveti timp de asteptat) , coborati in piata Mihai-Viteaza sau la teatru cu ctp-ul , ca sa luati o statie metroul spre motilor ?

Daca da , metroul este ptr dvs , daca luati masina sau bicicleta , atunci bine

Mathias Rex/Antonio Morar Conform studiilor, Clujul nu își va dubla numărul de locuitori în următorii 10 ani. De fapt, va stagna.

Măcicăşan Tudor: Explicasem in alt comentariu, Antonio, ca cele 2 statii de metrou din proiect care deservesc comuna Floresti(3 cu cea de la spitalul metropolitan) au deja toata aria de captare construita integral. Si daca populatia comunei se dubleaza, la fel de multi locuitori ar fi in aria de captare a metroului. Situatia e similara cu absolut toate statiile propuse de studiu, in afara de Soporului. Practic cresterea populatiei din metropola va trebui sustinuta tot cu transportul de suprafata, ca proiectul metroului vizeaza doar zone construite pana la saturatie, cu o exceptie punctuala – Soporului.

Alex Pop: Sunt curios cum va arăta Floreștiul în 10 ani, la câte blocuri se construiesc acum.  Clar, metroul e gândit mai mult pentru 10-15 ani +, nu e neaparat necesar azi. Mă distrează că apar tot felul de șpecialiști la orice și mereu au ceva contra. :))

Măcicăşan Tudor: Cele 2 statii de metrou din proiect care deservesc comuna Floresti(3 cu cea de la spitalul metropolitan) au deja toata aria de captare construita integral. Si daca populatia comunei se dubleaza, la fel de multi locuitori ar fi in aria de captare a metroului. Situatia e similara cu absolut toate statiile propuse de studiu, in afara de Soporului. Practic cresterea populatiei din metropola va trebui sustinuta tot cu transportul de suprafata, ca proiectul metroului vizeaza doar zone construite pana la saturatie, cu o exceptie punctuala – Soporului. Intamplarea face ca sunt specialist, iar proiectul acesta are multe motive sa ridice contre.

 

Zaharie Chira: Faceți investiția. Merită și e pentru viitor …

Cu atâtea localități-dormitor satellite ale urbei, locuite de tineri, natalitatea e in creștere !!! Gândiți și creșe, grădinițe și școli … locuri de joacă pentru viitori clujeni !!!

…continua pe faceBOK

 

 

357 Kalló Alpár-Levente CTP Cluj-Napoca, Ponoran Victor-Mihai şi alţi 355, 44 comentarii, 28 distribuiri. Cele mai relevante comentarii:

 

Miron Gheorghe: Numai asa se apuca firma Diferit si de tunele

Păcurar Cosmin: Asta e deala european metrou, nu vede Parisul asa ceva, asta e prima strigare, cam pe la jumate mai tre licitat, ca la cum urca motorina alea motive convocate mie și groaza

Razvan Mihailescu:Urmatorul primar reziliaza contractul, asta i o abureala pe calculator

Adina Cotorobai/Razvan Mihailescu Sper!

Florin Pop/Razvan Mihailescu Nu apucă pt că Boc mai are doua mandate Razvan Mihailescu/Florin Pop asa i setat sa iasa la pensie din postu de primar Florin Pop/Razvan Mihailescu Io cred că va prelungi

Daniel Almasan: Asta e paiul din fund care ne lipsea

Hadrian Aurelian LISTA RUSINII Clujului: https://drive.google.com/file/d/1RKK9KOFVShKB_TjP37KQtJgLHi0Hf9C-

/view

ce i-au scris clujenii in MART22 pe #FaceBok, pe cele peste 120 grupuri civice (peste 300.000 membri),

pentru a-l ajuta sa se apuce de lucrurile concrete-si-cerute de ei, renuntand la mitomanie si managementul NE- performant practicat de mai bine de 17 ani:

“vom face si vom drege la anu si la multi ani”…

Fiecare cuvant din aceasta LISTA RUSINII Clujului ( 18 pagini ) apartine clujenilor ce insista sa-l ajute, educe si aduca la normal pe parvenitul si vicleanul “vizionar”… sau sa demisioneze daca nu e in stare sa administreze performant, eficient, rentabil, simplu-si-ager, asa cum sunt-si-gandesc clujenii-din-Cluj…

Sunteti invitati sa continuati sa comentati-si-completati LISTA RUSINII pentru editia de luna urmatoare:

Alina Marcus Nici poveste! O sa fie jale! Mai jale decat a fost cand s-a modernizat linia de tramvai sau cand s-a lucrat la podul peste Somes din M. Viteazu. Daca ne uitam si la cat de capabila este primaria sa respecte termenele de finalizare, mai ales pentru proiectele mari, ce sa mai vorbim…

Dan Mircea și după aceea poți să cobori in Cluj-Napoca pe care parte vrei!

Lorry Maghiari: Faceți ca sa aibă Putin ce bombarda . Doar v ati pus steagul ucrainienilor !

Lorry Maghiar/iRobert Muresan Ce întrebare tâmpită.

Robert Muresan/Lorry Maghiari Deci am avut dreptate.

Lorry Maghiari/Robert Muresan Nu ma cobor la nivelul tău sa iti răspund. Nu te a învățat maica ta sa fii bărbat adevărat, nu te ai șlefuit nici tu deși ai o vârstă. Vad ca ești interesat de banii femeilor !  )) Vai mama ta !

Florin Pop/Robert Muresan Spunei-o

Lorry Maghiari/Florin Pop Ce sa mi spună? Ca îl desființez în 5 secunde!

Florin Pop/Lorry Maghiari ioi că hamise ești

Lorry Maghiari/Florin Pop Cu unii dintre voi trebuie sa facem instrucție de front , noi , femeile . Dacă n ati fost educați la timp de mamele voastre și nici nu v ati șlefuit singuri. Cel mai penibil e bărbatul care sare la harță cu o femeie , indiferent de motiv. Asta înseamnă să fii o imitație ieftina a ceea ce înseamnă să fii bărbat adevărat.

Lorry Maghiari/Florin Pop Marș mă !

Lucian Milasan: Va dati seama ce spagi is acolo?                Boc be like:

Adi Rus: O sa fie gata când a face plopul pere! La terenuri lucra de 4 ani…sinau trebuit doar sa amenajeze câte sute de m pătrați. Apoi ditamai metroul

 

O vaca de muls pt clientelan

Florin Pop/Adi Rus Tot așa ai spus de som s că nu se va începe uite se lucra bine așa va fi cu toate proiectele nu mai fiți cârcotași aiurea

Flaviu Ioan Marc: Daca am citit bine, proiectul este in valoare de 1.3 miliarde de euro, iar prin finantare se primeste 300 de milioane de euro. Pentru restul de un miliard de euro se face cheta sau de unde scoatem banii?

Ion Iacob/Flaviu Ioan Marc, nu te face!! Restu-i din dreptul altora județe și orașe, care sunt silite de politica inechitabilă, la reținere și subdezvoltare!! Mai direct, restul sumelor afișate și muuult depășite la bilanțul final vor fi plătite de la bugetul st…

Marius Voicu Boboc/Ion Iacob asta zice un cetățean al orașului care menține toată romania in subdezvoltate prin subvențiile pe care le primește de la buget …

Ion Iacob/Marius Voicu Boboc Uf, sfântă naivitate!! Ori rezultatul propagandei și autosuficientei locale!! E vorba de primul contributor la buget, fără să luăm în seamă marii contributori și judetul Ilfov, față de un unul postat pe locul patru în toate statistic…

Florin Pop/Ion Iacob Dar oare metroul din bucale al miticilor nu tot de la bugetul de stat e subvenționat că sa fim corecți,decât să se subvenționeze mahalaua aia de bucale logic un oraș frumos precum Clujul și de top în UE,dar

invidia va roade

Ion Iacob: Florin Pop, invidia trebuie să aibă subiect! Nu-i cazul!! Capitala nu se poate compara nicicum cu orice târg cu ifose și abuziv!! Capitala se poate compara cu marile metropole ale lumii!!

Vezi, nu-i cazul!!

Marius Voicu Boboc: Ion Iacob e primul contributor pt ca au fost forțate multe firme sa și mute sediul acolo. Sunt curios care e criteriul in funcție de care stabilesti care sunt fondurile și investițiile cuvenite și care nu?

Este selectat modul de ordonare Cele mai relevante, deci s-ar putea ca unele răspunsuri să nu apară.

Mihai Harangus: PNNR va plăti 300 milioane euro/an, sau total proiect?

Gabriella Almi: Ma iar va țineți de glume

Adi Sure: O valoare istorică în de-ale furtului

Și pagina asta e tot o săgeată. Iar Boc, o unealtă.

Florin Pop: Pt toți cârcotașii proiectele merg înainte în ciuda voastră și primarul va conduce acest oraș frumos cel puțin până se termina tot

Florea Cristian Mihai: Ce șpăgi vor fi in consiliu!!!

click pe:

 

Clujenii civici NU vor ca cele 9 gropi/statii din Manastur-la-IRA sa inceapa distrugerea Orasul Comoara , asa cum doreste “vizionarul” / faceBOK

… continua pe #faceBOK, Clujul Civic

 

Mathias Rex a distribuit o postare.

Administrator Expert al grupului #metrou, sau măcar buncăre pentru tot omul.

Proiectul este împărțit în 3 faze. Finanțare: 66%, 0%, 0%. Se speră într-un antreprenor care să semneze contractul întreg, cu finanțare asigurată pe sfert.

Provocări tehnice majore: sol instabil în centrul plin de clădiri de patrimoniu și filon de sare în zona Piața Mărăști. În 2026: NU se va circula.

Primăria va privi către autoritățile de la București pentru bani. Termenele de execuție: nu vor fi respectate.

Jumătate din lucrări ar trebui să fie gata în 2024 (condiționalități PNRR)

Impactul șantierului asupra cetățenilor: bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an.

Radu Valentin Băzăvan Minunat. Cineva, nu spui cine, își asigură încă 3-4 mandate, pentru că dacă nu-l votăm, pică și metroul, și deja s-a săpat, ar fi bani aruncați.

Mathias Rex/Radu Valentin Băzăvan să fiu eu acela, Doamne?

Radu Valentin Băzăvan Când ziceai că nu vrei să fii primar, ziceai de fapt că nu vrei să fii medic primar?

 

Mathias Rex/Radu Valentin Băzăvan de fapt ai dreptate, dă-o-n franț, am io trabă cu regatu aista, îmi mai trăbă și să fiu primar.

Cristi Tuzlaru/Radu Valentin Băzăvan , nu mai spui la nimeni, dar la mine, la țară, avem toponim, la groapa săpată, probabil că acolo o fost prima tentativa de metrou românesc

Claudiu Nistor/Radu Valentin Băzăvan, cu blocarea axei est-vest, înainte de alegeri, Boc nu va mai primi nici 10%

Radu Valentin Băzăvan Taaaare mă tem că noi, ăștia care o ardem civic pe grupuri, suntem prea puțini și prea schiori/festivalieri ca să mergem efectiv la urne în ziua votului

Bitica Dan Deci, banii din PNRR pentru metroul de la Cluj nu se vor pierde, în cazul în care nu se

realizează, vor merge către proiectul metroului de la București de care este legat (și invers, m-aș mira). Să presupunem ca metroul se face, chiar se finalizează(joke!), administrarea acestui obiectiv nu e clar în sarcina cui cade, la București este Metrorex administrator, nu primăria(ca nu are atâția bani!)

Se știe ca nici un metrou nu este profitabil, el este subvenționat, dacă sarcina cade în curtea primăriei doar vreo 25 milioane de € va costa, din bugetul local.Cam scump doar ca să ne mișcăm pe o singură axă-est-vest- oricum problema traficului va rămâne, tot tranzitul dinspre Moldova spre vestul țării tot prin Cluj va fi, dar cu centrul blocat pe mulți ani nu va mai fi de locuit în zonă

Doar zic, nu dau cu paru’!

Simona Ghizdavu/ E foarte logic desprins de gara și de aeroport. Cumpărați trolere și dați-va cu spray. Stelian Galos Sa ne explice boc pe unde se va circula in Cluj daca axul est-vest blv 21 decembrie, Memorandumului, Motilor se inchide 1 an (he, he) ! Si de ce, se sapa tunelul de la suprafata ? Sau cartita subterana ? Cum o sa arate Pta Unirii si Pta Avram Iancu cu niste gauri imense pentru statii, escavarea si transportul pamantului vor crea nistre probleme imense de vibratii, praf, zgomot si trafic !

Mureșan Bogdan De la API am înțeles că solul din centru nu permite cărțile TBM. Plus că sunt clădirile istorice din zona centrală. Astfel de probleme au fost și în capitală cu magistrala nouă.

Mihai Hossu De fapt, domnul primar vă mai demonstrează o dată că se descurcă de unul singur sa nu facă ceva, nu are nevoie de ajutorul și expertiza voastră!

Mathias Rex Poate n-ați remarcat gravitatea propozițiilor „jumate din lucrări trebuie să fie gata în 2024” și „termenele vor fi clar depășite”.

Asta este direct pumnalul în inima PNRR. Aici moare treaba.

Mureșan Bogdan Ca să fie respectate termenele atunci totul trebuie să meargă „șnur” ceea ce nu se prea întâmplă pe la noi.

Costan Constantan Beril Planificare ca de obicei … „cacuru”. Boc blocheaza axa est-vest.

A facut un traseu alternativ? Pentru a asigura traficul in oras?

De cand trambiteaza despre metrou, putea face o centura. Cat de tare lipseste aceasta centura … Si va lipsi.

Antonio Morar Foarte buna sinteza … cateva din lucrurile sesizate si de mine ! Pana in 2026 se sapa la Faza 1 …. faza 1 bani din PNRR 6,6mld lei , pentru fazele urmatoare … bani de la guvern/ministerul transporturilor … asta va amana nebunia din oras pana spre 2035-2040 (posibil) !

Avem neeaparat nevoie de un referendum ptr asa ceva sau mintile luminate sa opreasca blocarea orasului ptr foarte multi ani !

Intr-un oras blocat , nici investitorii nu vin !

Zsolt Bodola ”bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an” – o ce veste minunată! Bine că avem centura gata….

Și mai bine că taman acum se pornește reconfigurarea Moților. Va fi gata fix când se vor începe săpăturile…

Razvan Radu Moderator

Zsolt Bodola Buna de spart la loc si remediat imperfectiunile, nu ?

 

Zsolt Bodola Numai mie mi se pare o prostie că gara CFR și aeroportul nu sunt deservite de ”metrou”? În schimb trenul metropolitan fix aceste repere le-ar lega…

Edmond D. Kreibik/Zsolt Bodola nu ești singurul.

Lesutan Cosmin/Zsolt Bodola De acolo poti sa iti dai seama cat de serios este acest proiect

Adi Barnutiu Am vazut azi primul vagon deasupra cartierului Grigorescu, venise in recunoastere. Milas Ionut Alin Nu cred ca exista vre-o firmă care sa semneze un asemenea contract… Praf in ochi si marketing ca sa poata zice primaria ca ei au incercat dar capitaliștii nu vor sa faca …

Sincer, cred ca e mai bine asa …

Stelian Galos Termenele alea sunt ultra optiminste, cat a durat refacerea blv 21 Decembrie, o lucrare de suprafata, un mizilic fata de amploarea lucrarilor de metrou, asa ca…

Radu Nicosevici Aveti toata invidia noastra, a timisorenilor.

Vai de capu’ vostru, dragi clujeni. Habar n-aveti ce va asteapta !

Zsolt Bodola/Radu Nicosevici dimpotrivă! Fellatio nonbenevolente. Asta ne așteaptă.

Ioana V. Caprar La proiectul-metrou care-a răsărit E-o cale-atât de lungă,

Că mii de ani i-au trebuit Metroului să ajungă

Cristescu Mihai le și pasă lor de ”clădirile inestimabile…”

Stelian Galos Aici va fi statia Pta Avram Iancu !

Gabriel Tălnaci Scopul lui Boc e sa inceapa sa toace banii pe proiect. Sa poata sa se laude cu asta. Oricum in Romania nu prea sunt proiecte finalizate la timp. Sa speram ca in 2024 scapam de administratia actuala.

Mathias Rex/Gabriel Tălnaci not gonna happen

Valentina Crisan Nu cred ca e o prioritate, acum in prag de razboi

Florica Kertesz si va mai face si expropieri

Marin Bota daca nu ne iasa cu metrou poate macar sa extraga sarea aia din marasti…..

Mureșan Bogdan Sunt curios dacă vor sparge străzile asfaltate recent cum îi 21 Decembrie

Mathias Rex/Mureșan Bogdan poi, tu cam cum îți imaginezi săpatul stațiilor? Laparoscopic?

Mureșan Bogdan/Mathias Rex, întreb pentru că mulți optimiști spuneau că o să sape cu o „cârtiță” TBM Mathias Rex/Mureșan Bogdan stațiile se sapă „cut and cover” – adică de sus în jos, groapă deschisă. Și vorbim de gropi de mărimea unor terenuri de fotbal.

Mureșan Bogdan/Mathias Rex, asta știu. Eu mă refeream la galeriile de metrou.

Mathias Rex/Mureșan Bogdan alea, dacă se va ajunge până acolo, cu TBM. Dar eu am pus pariu profetic pe două beri că nu se va ajunge acolo. Așa că nu.

Mureșan Bogdan/Mathias Rex, având în vedere solul din centru și clădirile fragile din centru nici eu nu cred că se vor folosi TBM-urile prea mult.

Alexandra Pavaloiu/ Mathias Rex foaaaaarte rar rad pe bune, da mi-ai dat duma zilei azi  laparoscopicul m a ucis.

Măcicăşan Tudorhttps://youtu.be/i-9sLvdqcJY

 

 

 

 

 

YOUTUBE.COM Why You Shouldn’t Put Light Rail in Tunnels Why You Shouldn’t Put Light Rail in

Tunnels

 

Mugurel Alin Colţea E bine ca plănuim tocănirea a câtorva miliarde de euro într-un proiect de metrou dubios, dar nu suntem in stare sa folosim eficient infrastructura feroviară existenta din zona metropolitana.

Dacă s-ar amenaja stațiile, accesul și infrastructura feroviară, am putea avea ca și in Londra “overground”. Un serviciu pe calea ferată pentru zona metropolitana și urbană

Am putea avea ruta Apahida, Sanicoara, Aeroport, Gara, Tetarom Hoia, Baciu, Suceagu.

Am încuraja dezvoltarea metropolitana a Clujului și a industriei și decongestionarea acestor rute.

Mugurel Alin Colţea Istoria serviciului Overground din Londra https://youtu.be/1Io4E0P62AM

 

 

 

 

 

                               YOUTUBE.COM The History of The Overground The History of The Overground

Florin Aschilean ce labareala, chiar nu sunt alte solutii?

Sorin Ciprian Stanciu-Stoian Oare daca pierde Bloc primaria se anuleaza si mizeria asta de proiect si se trece la unele mai realiste gen: pasaj taietura turcului, centura, metrou de suprafata?

Mathias Rex/ Sorin Ciprian Stanciu-Stoian clica nu va pierde orașul. Ghinion.

Razvan Radu/Sorin Ciprian Stanciu-Stoian Se pot face mai multe si cu bani mai putini si deranj minim. Exista autobuze electrice destule, troleibuze destule, autobuze diesel cat incape dar traseele majore sunt neschimbate de peste 20 de ani.

Pana si aici se subliniaza necesitatea recorelarii traseelor; dar asta nu trebuie sa depinda de metrou. Pe mult mai putini bani se poate realiza un proiect de imbunatatire/optimizare a CTP cu 2-3 variante (una Tudor Cutus/Razvan Radu Proiect de îmbunătățire a CTP: pensionarea lui Neag.

…si asa mai departe pe faceBOK / Clujul Civic

 

 

Lasă un răspuns

Propunere de ordonanță de urgență pentru persoanele cu handicap adresată premierului

Propunere de ordonanță de urgență pentru persoanele cu handicap adresată premierului

Închide