Cluj-Napoca -Gilău, drumul care ne-ar fi salvat, a rămas pe hârtie

Cluj-Napoca -Gilău, drumul care ne-ar fi salvat, a rămas pe hârtie

In 1998 arhitectii Tudose și Elkan au propus un drum paralel cu drumul național din Floresti care conecta Cluj-Napoca cu nodul din Gilau de la autostrada. Era un drum la profil de 2 benzi pe sens care pornea din Mănăștur (de la capătul liniei de tramvai), traversa Florestiul la intrarea in Cetatea Fetei si continua pe traseul liniilor de curent până la nodul de la autostradă. Din păcate, nu au fost ascultați si interesele imibiliare din Florești au blocat realizarea acestuia, arată Claudiu Salanță. Arhitectul Emanoil Tudose a propus, în același proiect, ca linia de tramvai să se prelungescă de la Colina-Mănăștur până la actualul nod rutier care face legătura cu Autostrada Transilvania la Gilău.

Drum județean nou de ieșire de pe autostrada A3, care va ocoli localitățile Ciurila și Sălicea
O nouă rută de acces în municipiul Cluj-Napoca din Florești (zona Tăuți)
Urmare a solicitării venite din partea primarului comunei Ciurila, domnul Cristinel Popa, și a locuitorilor comunei, Consiliul Județean Cluj a înaintat către Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest, o propunere de construire și finanțare a unui nou drum județean care să facă legătura între Autostrada A3 și Centura de sud a municipiului Cluj-Napoca, cu ocolirea localităților Ciurila și Sălicea.
​Prin asigurarea accesului la acest nou drum județean, primăria Florești va putea asigura și legătura dintre satul Tăuți (comuna Florești) și centura de sud a municipiului.
Am transmis această propunere către ADR NV și așteptăm, în cel mai scurt timp, o decizie de finanțare din partea CDR NV, organism decizional care coordonează procesul de dezvoltare regională în întreaga regiune. Acest drum va rezolva atât ambuteiajele care apar frecvent în zona Ciurila – Săvădisla cât, mai ales, va determina o decongestionare a traficului de pe DN 1C Gilău, cel mai aglomerat sector de drum din țară.
Acest nou drum județean va avea o lungime de aproximativ 14,5 km și va rezolva o parte din problemele de trafic din zona de vest a județului Cluj.
Valoarea preconizată a investiției este de 18.750.000 euro, arată Alin Tișe.

 

Lasă un răspuns

Neluțu Varga, patronul CFR Cluj, este medical stabil, comunică și vrea victoria cu Rapid

Neluțu Varga, patronul CFR Cluj, este medical stabil

Închide