Napoca SA câștigă firesc licitația de la Aeroportul Cluj-Napoca

Napoca SA câștigă firesc licitația de la Aeroportul Cluj-Napoca

Conducerea administrativa a societatii este asigurata de Consiliul de administratie, condus de presedinte, in persoana doamnei Sabau Gabriela.

Conducerea executiva a societatii este asigurata de d-nul ing.Canta Danut-Dorel, in calitate de Director General. A mai executat lucrări la Aeroportul Cluj-Napoca, realizând extindere pistă aeroport. Una din cele  mai titrate societăți din România dealtfel .

Istoricul NAPOCA SA :

Infiintata in 1991, firma Napoca a fost controlata de IT Transilvania Invest, cu o participatie de peste 53% din capitalul social. Societatea IT Transilvania Invest SA apartine lui Ion Tiriac in proportie de 96%, ceilalti actionari fiind, in 2001, Ion Alexandru Tiriac (1%), Rodica Tiriac (1%), Ioan Rus (1%) si Mihut Marius Pitigoi (1%).

Pana in 2001, unul dintre administratorii de la Napoca Constructii a fost Ioan Rus, iar ulterior locul sau a fost luat de presedintele PSD Cluj, Stefan Dimitriu. Ministrul Ioan Rus a fost acuzat, in 2003, ca a beneficiat, prin intermediul firmei Napoca, de fonduri Phare alocate pentru proiectul „Parcul Industrial“ din Cluj, proiect care se ridica la 6,2 milioane de euro.

16% din acţiunile Napoca erau în posesia lui Dimitriu, care deţinea şi managementul executiv , restul de 84% fiind controlat de reprezentanţi ai omului de afaceri Ion Ţiriac. Dimitriu şi-a păstrat pachetul de acţiuni.

Concret, in noiembrie 2002, in urma unei licitatii internationale pentru constructia parcului industrial din Cluj, a fost desemnata castigatoare firma austriaca Alpine Mayreder Bau GmbH, societate care, ulterior, a subcontractat o parte a lucrarii catre firma cuplului Tiriac-Rus, in conditiile in care Ioan Rus a fost unul dintre initiatorii si sustinatorii acestui proiect.

Dupa scandalul de presa declansat atunci, s-a concluzionat ca afacerea a fost legala, firma in care avea interese ministrul de atunci Ioan Rus fiind aleasa ca subcontractor nu datorita influentei politice, ci datorita faptului ca era „cel mai reprezentativ constructor din judetul Cluj“.

La 30 iunie 2011, IT Transilvania Invest deţinea 53,82% din societate, iar alţi acţionari, 46,18%, potrivit Bursei de Valori Bucureşti (BVB). Dintre asociaţii tip listă, persoanele fizice deţineau 31,04%, iar persoanele juridice, 15,14%, conform Registrului Comerţului. Construcţii Napoca a adjudecat, în cadrul unui consorţiu, lucrări la unul dintre cele mai importante proiecte ale judeţului: noua pistă a Aeroportului Cluj-Napoca. Compania a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 22,3 milioane de lei şi pierderi de 5,1 milioane şi avea 271 de salariaţi, potrivit Ministerului Finanţelor. Ben&Ben a avut în 2010 o cifră de afaceri de 20 de milioane de lei şi o pierdere de 5,9 milioane. În schimb, Panpetrol, profilată pe comerţul cu amănuntul al carburanţilor, a ajuns la afaceri de 34,6 milioane de lei şi un profit de 380.000 de lei. Societatea aparține omului de afaceri Ioan Bene.

Ion Țiriac a înstrăinat din active, după ce a vândut și pachetul majoritar de la NAPOCA SA

După ce a ajuns la un acord cu Banca Transilvania pentru vânzarea Țiriac Leasing, fostul tenismen vinde și compania Țiriac Operating Lease (Premium Leasing SRL), către Autonom, un mare grup de firme din zona mobilității.

După ce Banca Transilvania și Grupul Țiriac au semnat un acord de achiziționare a companiei Țiriac Leasing, Ion Țiriac se desparte și de compania Țiriac Operating Lease! Suma tranzacției nu a fost dezvăluită, dar business-ul de leasing operațional al lui Țiriac are venituri anuale de peste 80 de milioane de lei și active în valoare de peste 200 milioane de lei.

Lucrarea de la Aeroportul Cluj-Napoca  a fost atribuită societății Construcții Napoca SA, care va câștiga 41,6 milioane lei, adică peste 8 milioane de euro. Este vorba de execuția lucrărilor pentru realizarea obiectivului de investiții „Cale de rulare paralelă cu pista.

 

 

Despre Autor