18+ Investigatii Știri 

De ce Cluj-Napoca este cel mai poluat oraș din Europa ?

Am citit recent un articol bine documentat referitor la poluarea orașului Cluj-Napoca. Citește aici .

Până aici, totul e clar. Vrem să fim eco, deoarece linia de peste ocean este clară. Și eu chiar sunt de acord.

Ce a făcut Boc din 2004 până în 2021 pentru reducerea poluării ?

  1. A introdus taxa de poluare ca prim ministru al României, stopând dezvoltarea firească a parcului auto, încălcând legislația europeană în materie. Rezultatul, mii de procese, obligarea Statului Român să restituie taxa de poluare.
  2. A semnat pentru „centura de lut”  Apahida-Vâlcele.
  3. A semnat pentru Bechtel, in realizarea A3. Proiectul nu este al lui, ci a fost prezentat de Ioan Rus, ministru de interne în 2004.
  4. NU a legat Cluj-Napoca de A3
  5. A cumpărat autobuze nepoluante și a gândit și realizat cu Liviu Neag CTP-ul.

Ce trebuia să facă Emil Boc din 2004 până în 2021 ?

1. Să NU introducă o taxă de poluare care contravine acordurilor europene, lăsând mecanismele economiei de piață să funcționeze.

2. Să aibă o viziune pe 20 de ani a dezvoltării Clujului, pe domeniul infrastructurii și a traficului integrat. Oficialii de la Inmatriculari spun ca anul trecut erau inregistrate 200.000 de autoturisme in oras, iar acum sunt circa 230.000. Bun.

Bucureşti, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, nu este atât de poluat ca și Cluj-Napoca. Oare de ce ?

3. Să scoată un HCL în care să impoziteze parcul auto funcție de norma de poluare. Germania face asta din 95 parcă, de la trecerea U-Kat la G-Kat. Schadstoffarm o1, indică impozitul pe 100 cm 3, generată de poluarea aferentă normei de poluare să spunem Euro 1.

Greșala fatală a fost nerealizarea traficului integrat, lipsa infrastructurii, constând din inele concentrice de trafic în jurul municipiului, realizarea legăturii firești cu A3, prin centuri/tangente. Bănuiesc că nu a semnat pentru A3 să se plimbe floreștenii până la Aiud. Avem transport feroviar și noi construim metrou. Avem și tramvai, se poate extinde !

Punct. Pentru strategia de dezvoltare  merita chiar să ne îndatorăm, dacă nu găseam fonduri !

Ce știți despre URBACT ? Suntem în 2021, din păcate !

 

Ce se mai poate face acum ? 

Emil Boc a câștigat alegerile cu 75 la sută voturi. Deci, clujenii apreciază politicile de dezvoltare ale municipiului. Fiind ales cu o asemenea majoritate, probabil că astăzi, clujenii culeg exact ceea ce au ales !

Fiind doar un ziar și nefiind o firmă de consultanță, nu ne permitem să îi dăm sfaturi edilului. Totuși, ne amintim că Ceaușescu a făcut ca în weekend să circule o săptămână mașinile cu soț, iar cealaltă cele fără soț.

Dacă în 17 ani, Cluj-Napoca nu are o centură ocolitoare, noi despre ce discutăm ?

Așteptăm clujenii care l-au votat să vină cu soluții ! Știm doar că o mașină care stă pe loc cu motorul pornit, indiferent de norma de poluare, poluează . Sistemul start/stop de pe mașinile mai noi nu e indestructibil, iar dacă mai punem la socoteală poluarea generată de fabricile care construiesc mașini noi și piese de schimb, oare unde ajungem ?

Noi criticăm, că e singurul lucru pe care îl știe face presa ! Restul, rămâne UNTOLD ! Adică NESPUS !


 

 

 

Related posts

Liviu Alexa: „Alin Tișe ar trebui să fie viitorul candidat la Primăria Cluj-Napoca”

Liviu Alexa: „Alin Tișe ar trebui să fie viitorul candidat la Primăria Cluj-Napoca”

Închide