BREAKING NEWS: Mai facem un ciot de autostrada in Translvania. URAAA!!!

In Romania, fiecare nou centimetru de autostrada a devenit subiect de Breaking News deci, pana si discutia de demarare a lucrarilor pentru inca 37 de kilometri de autostrada in Transilvania sau alti 16,80 prin alte parti, merita atentia noastra.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a avizat începerea lucrărilor pentru trei contracte de proiectare şi execuţie a autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Transilvania. Odată finalizate aceste proiecte, în septembrie 2017, şoferii vor beneficia de aproximativ 37 km de autostradă între Câmpia Turzii şi Târgu Mureş.

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România Cătălin Homor a anunţat că s-au deblocat mai multe lucrări pentru autostrada Transilvania. „În momentul de faţă avem mai multe contracte pe care le-am deblocat şi sperăm ca după finalizarea proiectării să înceapă lucrările în mod concret. Tronsonul de autostradă Ogra – Câmpia Turzii este în momentul acesta în perioada de proiectare şi va face legătura cu tronsonul Câmpia Turzii – Gilău.

„De asemenea, tot în perioada aceasta vom semna contractul de lucrări pentru construcţia tronsonului de autostradă Nădăşelu -Mihăieşti în lungime de 16,80 km. Dacă vorbim despre aceeaşi autostradă Târgu Mureş – Braşov – Oradea, foarte curând vor începe lucrările şi pe lotul 2 Ungheni – Ogra. Considerăm că este foarte important ca fiecare tronson să fie adus în stadiul de execuţie, să parcurgem etapa de expropriere, de obţinere a autorizaţiilor de construcţie astfel încât construcţia propriu-zisă a autostrăzii să se poată realiza în condiţii normale“, a mai declarat şeful CNADNR, Cătălin Homor.

După semnarea ordinului de începere a lucrărilor, antreprenorii încep procesul de curăţare a aliniamentului autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii. La sfârşitul acestei luni, constructorii Autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, pregătesc utilajele pentru procesul eliberare a amplasamentului. „Din 4 mai am început lucrările de proiectare a lotului 2 de autostradă Iernut – Cheţani, termenul final pentru finalizarea construcţiei celor 17,9 km de autostradă este luna septembrie 2017.

Compania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis, în data de 4 mai, ordinul de începere a lucrărilor pentru cele trei contracte de proiectare şi execuţie (FIDIC Galben) aferente Autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea.

CNADNR a anunţat că lucrările de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Târgu Mureş au fost reluate, după ce acestea au fost suspendate în urma sentinţei date de Curtea de Apel Târgu Mureş prin care s-a dispus suspendarea amplasamentului lucrării.

„În acest moment se desfăşoară organizarea de şantier în vederea începerii acestor lucrări. De asemenea, inginerul, împreună cu constructorul, fac verificări în teren cu privire la starea lucrărilor după perioada de suspendare şi conservare a acestora. Constructorul a depus la inginer programul de execuţie a lucrărilor actualizat, care cuprinde şi perioada de remobilizare a constructorului“, a anunţat conducerea CNADNR.

Contractul de execuţie a variantei de ocolire Târgu Mureş a fost semnat în iunie 2014, antreprenorul lucrării fiind societatea Copisa Constructora Pirenaica SA, cu o valoare a contractului de 134,79 milioane lei fără TVA. Proiectul va fi cofinanţat din POIM 2014 – 2020.

Considerăm că este foarte important ca fiecare tronson să fie adus în stadiul de execuţie, să parcurgem etapa de expropriere, de obţinere a autorizaţiilor de construcţie astfel încât construcţia propriu-zisă a autostrăzii să se poată realiza în condiţii normale. Șeful CNADNR, Cătălin Homor.

Intrebarea noastra catre CNADNR este: Cati ani de intarziere trebuie sa adaugam ca sa aflam data la care vom putea circula pana si pe aceste bucatele de autostrada promise de autoritati?

 

 

Despre Autor