Știri 

Legaturi interesante intre Transferoviar si Realitatea TV Cluj

realitateaConform CEDO, celeritatea procesului penal este jusitficata, pe de o parte, de interesul public pentru ca influenteaza calitatea probelor, iar pe de alta parte, afecteaza calitatea reactiilor sociale fata de faptele prevazute de legea penala. Astfel, scurtarea duratei procesului are menirea de a curma orice incertitudine cu privire la soarta acestuia. Pe hartie, justitia romana sta bine la acest capitol. In realitate, unele procese sunt amanate la nesfarsit, din motive mai mult sau mai putin suspecte.

Aproape patru luni de zile a durat „pauza” dintre termenele procesului in care Calin Mitica si „compania” sunt acuzati de fapte de coruptie cu banii statului. Mai precis, din 2 decembrie 2010 pana in 24 martie 2011. Cu asa pauza generoasa intre termene, ne intrebam in ce masura procesul se va finaliza in urmatoarele decenii, nu de alta, dar conform previziunilor mayase, s-ar putea sa nu-i mai prindem finalul. Precum serial american „Tanar si nelinistit”, care a inghitit destinele a mai multor generatii de actori si ale audientei, nici procesul mult mai celebrului Calin Mitica nu are rost sa il urmarim, pentru ca s-ar putea sa nu prindem actul final.

Cam ce gen de bani invarte Calin Mitica si ai sai De-a lungul timpului, Calin Mitica a fost protagonistul unora dintre cele mai controversate, dar in acelasi timp profitabile afaceri din ultimii ani. In 2008, un contract de 1,8 miliarde de lei pentru dotarea cu vagoane noi si modernizarea celor existente ale CFR Calatori a umplut buzunarele unor oameni de afaceri din industria materialului rulant. Pe lista celor mai mari beneficiari se afla si Calin Mitica, detinatorul unei societati ce va avea de lucru inca… 110 ani cu CFR-ul, considerand cifra de afaceri a companiei. Cu doi ani inaintea contractului, CFR SIR V, firma detinuta de Calin Mitica, a avut o cifra medie de afaceri de aproximativ 3,2 milioane de lei, adica de 100 de ori mai mica decat valoarea comenzii de 350 de milioane de euro primite de la CFR. Cu toate acestea, firma sa s-a ambitionat sa repare in doar trei ani peste 300 de vagoane. La randul ei, „Remarul 16 Februarie”, cealalta firma a omului de afaceri, a pus mana pe alte 189 de milioane de lei din contractul de 1,8 miliarde de lei pentru vanzarea catre CFR Calatori a 40 de rame electrice tip Z-EMU. Nici nu este de mirare ca la asa afaceri profitabile, chefurile sunt pe masura. Chiar daca nu se compara ca prestigiu cu faimosul Orient Express, turul Romaniei facut de Calin Mitica si compania pe un tren de calatori personalizat si „tunat” este demn de a starni invidia si celor mai instariti petrolisti arabi.

Pe acest veritabil tren al bastanilor s-au imbarcat in vagonul clasa intai, precum niste adevarati scolari-pionieri in ale afacerilor, Alexandru Noaptes, fost director al CFR Calatori, sotia acestuia, Cristina, fiica lor, Irina, mai multi oameni de afaceri, precum Calin Mitica sau Gabriel Stanciu, si diversi sefi din politia clujeana, directori de filiale, mecanici si stewarzi. Prin dispozitia CNCFR SA, trenul putea circula dupa cum doresc ocupantii transportului special cu numarul 141, pe linia Bucuresti-Cluj Napoca. Pe aceeasi ruta de la est la vest, s-a imbarcat, pentru a ajunge fara intarziere la ziua de nastere a unui sef politist clujean, Noaptes Alexandru, seful CFR Calatori de la acea data, impreuna cu familia.

Acelasi Noaptes, urmarit penal pentru infractiuni economice, care a reusit cu usurinta sa „sparga” peste 70.000 de dolari intr-o singura sesiune de cumparaturi prin New York.

De la mecanic de locomotiva la mogul media

 

Chiar daca zvonurile privind posibila achizitie de catre Clever Media, firma care editeaza „Ziua de Cluj”, a statiilor Realitatea TV din Ardeal par sa se adevereasca, Calin Mitica, contactat telefonic de kamikazeonline.ro a tinut sa infirme aceasta ipoteza. „Eu nu stiu nimic de problema asta. Va rog sa ma credeți ca, intr-o situatie de criza, nu isi permitea „Ziua de Cluj” sa preia Realitatea. Asta e cea mai mare minciuna sfruntata”, a declarat acesta. Cu toate acestea, Rares Bogdan, directorul cotidianului si detinatorul a 50% din actiunile Clever Media, a confirmat negocierile penrtu preluarea statiilor de televiziune.

Conform acestuia, posibila colaborare dintre cotidian si Realitatea s-ar materializa doar prin intermediul firmei Presa Zece SRL, firma prin care s-a intrat si in actionariatul postului NCN. Chiar daca este coeditor la „Ziua de Cluj”, firma Presa Zece SRL nu este condusa de vreun ziarist cunoscut, dupa cum ar fi de asteptat. Din contra, proprietari la firma mentionata sunt Marius Baica, un om de afaceri de 20 de ani, si o doamna de afaceri, pe nume Ramona Valerica Dita. Marius Baica este si unic acționar la Nova Cominvest. Potrivit „Ziarului Financiar”, in august 2009, Nova Cominvest a cumparat 6,5% din acțiunile „Remarul 16 Februarie” de la Transferoviar Grup. Adica de la Calin Mitica, care este acționarul majoritar al Transferoviar. Pe de alta parte, și Mitica este prezent in Clever Media (firma la care Rareș Bogdan are 50% din parțile sociale) prin offshore-ul cipriot Rollingstock Trading Company, care are 50% din acțiuni. Potrivit Monitorului Oficial, reprezentantul Rollingstock este Ioan Flavius Pop.

Tabloul participatiilor lui Calin Mitica la diverse societati comerciale si a relatiilor acestuia cu diverse personalitati din lumea politica este greu de desenat. Acesta este legat de Vasile Blaga prin fostul presedinte al Consiliului de Administratie al companiei „Remaru 16 Februarie”, Emil Sabo, companie controlata de Calin Mitica. De la „Remarul”, Vasile Blaga l-a adus in 2009 pe Sabo in funcția de președinte al Companiei Naționale de Investiții, subordonata Ministerului Dezvoltarii Regionale. Emil Sabo este coinculpat, alaturi de Mitica, intr-un dosar penal sub acuzatia unor infractiuni economice si abuz in serviciu contra intereselor publice. Acestia, impreuna cu alte persoane aflate in functii cheie in CFR, ar fi instrumentat o escrocherie prin care ar fi vandul SNCFR locomotive second-hand cumparate din Germania la de peste 20 de ori pretul de achizitie. O asemnea afacere de succes nu putea fi realizata fara o suplimentare a bugetului pe anul achizitiei, pentru a putea fi „onorate” comenzile exorbitante.

Premisa suplimentarii bugetului institutiei o constituie reunirea comisiei de negocieri, pentru stabilirea pretului pentru cele sase automotoare, majorarea de buget nelasand niciun dubiu cu privire la intentia directa a invinuitilor in vederea achizitiei. Astfel, in prima faza, in bugetul de venituri si cheltuieli intocmit la sfarsitul anului 2004, pentru exercitiul financiar al anului 2005 fusese prevazut un program de investitii de 3.517.076 lei. In aceasta suma nu era cuprinsa si achizitia a sase automotoare dar, in luna septembrie a anului 2005, conform „Registrului” Consiliului de Administratie al SNCTF CFR Calatori, s-a produs o modificare a bugetului. Concret, in completarea programului de investitii pe anul 2005 s-a introdus o noua pozitie, cu denumirea de „sase automotoare”, la valoarea de 6,3 milioane lei, cu incadrarea in bugetul alocat pe anul 2005. Conform „Raportului privind modificarea programului de investitii pe anul 2005”, diferenta dintre suma initial prevazuta de 35,707 milioane lei si 42,007 milioane lei cat era odata cu rectificarea, era exact suma necesara pentru achizitionarea celor sase automotoare. De aprecizat faptul ca „raportul” amintit este aprobat de catre Nacu Vanghelie, invinuit in cauza, iar hotararea de rectificare a bugetului este semnata de catre invinuitul Noaptes Alexandru, in calitate de presedinte al Consiliului de Administratie al SNCTF CFR Calatori.

Considerand calea aleasa pentru viitor, ii uram drum bun domnului Calin Mitica si am vrea sa ii amintim una dintre legile lui Murphy in domeniul transportului:

„Daca permiti cuiva sa te depaseasca, fie masina din fata ta va fi ultima la o trecere de cale ferata si tu vei astepta un tren lent si interminabil, fie aveti amandoi aceeasi destinatie si masina din fata ta iti sufla ultimul loc de parcare.”

Preluare dupa www.vreaudreptate.ro

Related posts

Transferoviar Grup se retrage. A obtinut oare o scrisoare de garantie bancara ?

Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunţat, miercuri, că a decis să se retragă din procesul de privatizare...

Închide