Resturile menajere din Floresti, Gilau, Capusu Mare si Maguri Racatau sunt transportate in judetul Alba. Vezi comunicatul Quatro Eco Salub!

Quatro Eco Salub SRL, în calitate de operator regional de salubritate – autorizat ANRSC, având ca asociaţi şi totodată competenţă în domeniul salubrităţii comunele Floreşti, Gilău, Căpuşu Mare şi Măguri Răcătău întâmpină şi ea, ca de altfel toţi operatorii de acest tip din judeţ, greutăţi în desfăşurarea activităţii, din cauza blocajului existent la nivelul judeţului.

Prin adresa 517/22.06.2015 societatea amintită a fost notificată de SC Salprest Rampă SA de faptul că se reziliază contractul de depozitare deşeuri menajere pe rampa de stocare temporară de la Pata Rât, începând cu 27.06.2015, din cauza atingerii capacităţii maxime de depozitare autorizată.

SANY4432-300x225[1]

De la data sus menţionată, societatea amintită face eforturi mari pentru a respecta contractele de prestări servicii de salubrizare, în ceea ce priveşte ritmicitatea şi programul de ridicare al deşeurilor de pe teritoriul comunelor Floreşti, Gilău, Căpuşu Mare şi Măguri Răcătău. Din cauza lipsei unei rampe de deşeuri funcţionale la o distanţă rezonabilă, societatea este nevoită să descarce rezidurile la o rampă din judeţul Alba.

„Astfel, vă informăm asupra posibilităţii de apariţie a unor decalaje faţă de orele şi programele de ridicare stabilite sau a altor disfuncţionalităţi în prestarea serviciilor de salubritate, din cauze independente de culpa societăţii. Vă asigurăm că încercăm să luăm toate măsurile posibile pentru afectarea într-o cât mai mică măsură a beneficiarilor serviciilor de salubritate, dată fiind situaţia obiectivă privind lipsa în apropiere a unei rampe de salubritate care să deservească comunele Floreşti, Gilău, Căpuşu Mare şi Măguri Răcătău”, se arată într-o informare transmisă de societatea Quatro Eco Salub către primăriile comunelor amintite, Comisariatul Judeţean Cluj-Garda Naţională de Mediu, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Asociaţiile de Proprietari şi alţi beneficiari ai serviciilor de salubritate, cărora li se cere cooperare şi înţelegere până la găsirea unor soluţii de către Consiliul Judeţean Cluj şi alte autorităţi responsabile în domeniu.

De asemenea, trebuie amintit că societatea amintită, alături de creşterea costurilor, care sunt suportate de la bugetele locale, întâmpină dificultăţi şi în încasarea restanţelor de la Asociaţiile de Proprietari, existând multe cazuri în care deşi proprietarii îşi plătesc taxele la zi, administratorii preferă plata prioritară a altor servicii.