Obligatii ale service-urilor auto in raport cu clientii

In primul rand, inainte de a va duce masina in service, este necesar sa va asigurati ca atelierul de reparatii auto pe care l-ati ales functioneaza in deplina legalitate si este autorizat de Registrul Auto Roman.

Tarife

Tarifele sunt libere, ele pot varia de la o societate la alta. Service-urile sunt obligate sa afiseze preturile cu TVA intr-o maniera vizibila si lizibila in zona de receptie a clientelei si sa precizeze modul de calcul utilizat (ora fizica sau baremurile de timp/ora tehnologica pentru reparatii furnizate de producator).

Deviz si facturi

Solicitarea unui deviz va ajuta sa estimati costurile si nu va angajeaza. Devizul trebuie sa contina descrierea precisa a lucrarilor care se vor efectua, costul manoperei, lista pieselor de schimb necesare, termenul de reparatie, durata de valabilitate a devizului. De asemenea, service-ul este obligat sa furnizeze o factura, emisa in dublu exemplar, originalul fiind dat clientului insotit de chitanta (formularul fiscal) sau chitanta eliberata de POS (la plata cu card). Factura trebuie sa fie detaliata si sa contina urmatoarele informatii: denumirea si adresa societatii, numele clientului, data si locul efectuarii reparatiei, modul de calcul al manoperei (timp fizic sau barem de timp/ora tehnologica), piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numarul de inmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

Raspunderea firmei de reparatii

Nota de comanda (reparatie) se redacteaza pe un formular cu antetul societatii si trebuie sa cuprinda: data, identitatea clientului, tipul/modelul autovehiculului si kilometrajul, natura exacta a reparatiilor de efectuat, costul probabil al acestor interventii, durata imobilizarii autovehiculului. Service-ul auto devine raspunzator de starea autoturismului si raspunde pentru orice paguba produsa pe perioada interventiei. Nota de comanda (reparatie) semnata de cele doua parti prezinta urmatoarele avantaje: constituie o proba despre ce s-a cerut si ajuta la contestarea facturii ulterioare care ar contine reparatii suplimentare neacceptate, serveste la compararea cu factura, va constitui dovada, in caz de responsabilitate a service-ului, pentru lucrari neefectuate sau necorespunzatoare. Daca autoturismul nu este restituit in termenul stabilit, puteti soma service-ul sa respecte termenul inscris printr-o scrisoare recomandata cu confirmarea primirii. Pe timpul reparatiei, costurile sunt suportate de service daca automobilul este furat sau deteriorat in plus fata de receptia efectuata. Atentie! Jurisprudenta limiteaza responsabilitatea service-ului la ceea ce este previzibil a se gasi in interiorul unui autoturism: haine, harti, bagaje, scule etc. si nu obiecte de valoare, ca bijuterii, blanuri sau aparate hi-fi sau video.

Garantii

Pentru piesele de schimb din stocurile proprii utilizate de service la reparatie se acorda garantie, la fel si pentru (manopera). Service-ul are obligatia sa va restituie piesele inlocuite, cu exceptia acelora care sunt utilizate la reparatie in perioada garantiei. Daca sunteti nemultumiti de reparatii, adresati-va structurilor teritoriale ale ANPC cu o reclamatie in scris, insotita de copii ale documentelor probatorii: factura, chitanta, certificat de garantie, nota de comanda etc.

“Garanţia este obligatorie şi trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită”, ne-au mai explicat reprezentanţii ANPC.

Ce sancţiuni pot primi proprietarii de service-uri auto

Proprietarii de service-uri auto pot fi sancţionaţi cu amenzi cuprinse între 1.000 de lei şi 10.000 de lei în urma unor plângeri depuse de clienţii nemulţumiţi de serviciile oferite la Protecţia Consumatorilor.

”Orice deţinător de autovehicul care apelează la un service auto ar trebui să se intereseze despre competenţele service-ului respectiv, competenţă dată de autorizaţia tehnică de funcţionare. Practic această autorizaţie tehnică confirmă faptul că unitatea service respectivă, pentru o anumită grupă de lucrări, are capacitatea de a efectua acele lucrări. Pe de altă parte, la orice eliberare a unui document fiscal, un service trebuie să elibereze şi o comandă de lucru sau un deviz de lucru, din care să reiasă lucrările care au fost efectuate.”

În fine, una dintre cele mai utilizate metode de a păcăli clientul este umflarea preţurilor pieselor comandate chiar de către service. Unele service-uri chiar impun faptul ca aceste piese să fie comandate prin intermediul lor. Vorbim uneori şi de preţuri duble faţă de ce ai putea comanda singur.

Remediu: cere insistent să vezi exact care sunt piesele recomandate pentru a fi schimbate. Caută singur preţurile acestora şi, pe cât posibil, comandă-le singur. Vei economisi, de multe ori, şi 30% din preţul final. Unele piese nu trebuie să fie noi-nouţe, ci doar în stare bună de funcţionare. Astfel, îţi vei diminua considerabil costurile servisării.

Service-ul are obligatia sa puna la dispozitia clientului, la cererea acestuia, piesele inlocuite.

Related posts

Leave a Comment