O adevarata viziune pentru fluidizarea traficului in Cluj-Napoca (PE)

Octavian Buzoianu vede ca una dintre priorităţile imediate  realizarea obligatorie, cu sprijin guvernamental, a centurii de Sud şi pregătirea centurii de Nord pentru închiderea inelului de circulaţie exterior oraşului şi conectarea lui la Autostrada Transilvania.

Pentru transportul public, Octavian Buzoianu îşi propune să continue modernizarea parcului auto al municipalităţii şi să păstreze gratuităţile pentru pensionari. “Cred că transportul în comun poate deveni soluţia viabilă pentru mobilitatea urbană, o alternativă la călătoria cu maşina”, a spus Octavian Buzoianu.

Crearea a 1-2 inele de circulaţie concentrice cu sens unic şi lumină verde funcţională, pe infrastructura existentă, intersectate de străzi cu sens unic este o altă măsură imediată, care va creşte fluenţa traficului şi numărul de parcări stradale.

Pasaje subterane

Fluidizarea traficului în punctele critice ale orașului, prin construirea unor pasaje subterane, ca de exemplu în Piața Mărăști este imperios necesară, consideră Buzoianu. De asemenea, se impune aprovizionarea unităţilor comerciale din zona centrală exclusiv noaptea, de la ora 20.00 seara până la 8.00 dimineața.

Potrivit programului de guvernare locală, este necesară reevaluarea programului de reparaţii a infrastructurii rutiere cu atragerea de resurse suplimentare extrabugetare (fonduri europene în principal) şi corelarea obligatorie a programului cu furnizorii de utilităţi pentru reducerea spargerilor repetate ale tramei stradale.

Una din dorințele lui Buzoianu este să facă din Cluj-Napoca un oraș cu adevărat accesibil pentru biciclişti. La acest capitol, el propune regândirea proiectului de piste pentru biciclişti, corelat cu zona pietonală, pentru a se elimina inadvertențele actuale, care nemulțumesc comunitatea de bicicliști şi aducerea pistelor la un nivel de funcționalitate adecvat.

Parcări moderne în locul garajelor de tablă

“Propun un Cluj în care să înlocuim garajele vechi din tablă cu soluții moderne de parcare”, spune Buzoianu. Cum? Cele aproximativ 10.000 de garaje din Cluj-Napoca vor fi înlocuite etapizat. În zonele unde terenurile sunt revendicate, se vor amenaja parcări la sol. În zonele în care situația juridică a terenului este lămurită, se pot construi sisteme de parcare pe structură ușoară, cu regim de înățtime în funcție de fiecare locație în parte.

“Se va discuta situația pe zone, pentru fiecare caz în parte, decizia urmând să fie luată în acord cu locuitorii fiecărei zone. Pentru cei care au avut garaj, se va căuta o soluție convenabilă, pentru că situațiile sunt diferite de la caz la caz”, spune Octavian Buzoianu.

Soluția de finanțare în acest caz este crearea unui fond de investiții de 10.000.000 de lei, din bugetul primăriei, care să permită construcția de parcări subterane și supraterane, propuse spre achiziție proprietarilor de autoturisme la preț redus sau într-un sistem avantajos de rate.

“Această investiție ar permite recuperarea rapidă a fondului investit și redeschiderea prin aceasta de noi parcări în alte cartiere. Obiectivul este înlocuirea garajelor de tablă existente şi creşterea numărului de locuri de parcare”, explică Octavian Buzoianu.

Park&ride

O altă măsură concretă propusă de Octavian Buzoianu este crearea unui sistem complementar de park & ride: prin parcarea automobilului personal în zona extrapietonală, asigurâdu-se un acces facil la închirierea unei biciclete în interiorul zonei pietonale.

De asemenea, el propune pentru zona centrală crearea unei reţele de parcări inteligente supraterane, pe structuri uşoare şi pe suprafete mici de teren în jurul centrului oraşului.

“Am identificat deja peste 20 locații posibile, printre care amintesc câteva: 21 Decembrie 1989 nr. 81 – garaj al Companiei de Transport Public, utilizat de către CTP în proporție de 30%; Gheorghe Dima nr.15 – Gheorghe Dima nr. 23 – teren liber plin cu moloz; Grigore Alexandrescu nr .5 – fosta centrală CT 19 Mănăștur, care este în pargină și care nu mai funcționează; Gârbău nr. 7- Primăverii nr. 20 – garaje și spatiu neutilizat; str. Paul Ioan vis a vis de CTP Grigorescu; București nr 82- centrală termică; Tulcea nr. 16 – lângă lac; Calea Turzii nr. 6 spațiu gol; Piața Cipariu în spate la Brinel – centrală termică; Terenul de lângă Gara Mică până la DRDP Cluj. Iar exemplele pot continua”, explică Buzoianu.

Metrou combinat cu tren ușor suprateran

Pe un orizont mai larg, de 20 de ani, Octavian Buzoianu propune realizarea unei linii de metrou combinat cu tren uşor suprateran, pe fonduri europene de-a lungul Someşului, între Gilău şi Jucu, axa în jurul căreia vor fi create viitoarele cercuri de dezvoltare ale aglomerării urbane. Este singura soluţie rezonabilă care ar schimba radical aglomerarea creată în zona centrală a Clujului, consideră Octavian Buzoianu.

O altă măsură impusă în programul candidatului este crearea infrastructurii de transport de suprafaţă complementară liniei de metrou pentru asigurarea mobilităţii urbane.

Related posts