Ludovic Orban si Elena Udrea, legaturi periculoase

ldv_orban_11407700

Fostul presedinte al PNL Sector 2, Catalin Grigorescu, povesteste cum a ajuns Elena Udrea pe listele electorale ale liberalilor, cel care i-a facut primul lobby fiind Ludovic Orban. A urmat telefonul cu rugaminti de la Theodor Stolojan pentru a se gasi o solutie.

Cum a ajuns Elena Udrea pe listele electorale ale liberalilor? A dat teste de administratie, dar a trecut cu brio si testul banilor. Detaliile le povesteste fostul presedinte al PNL Sector 2, Catalin Grigorescu, relateaza jurnalul national.

O ţară întrega stătea şi privea cum una din cele mai importante companii de stat,CFR Marfă, transportatorul feroviar de mărfuri al României, şi una din cele mai mari companii de profil din Europa de Est urma a fi vândută pe bani de nimic. Preţul anunţat ar fi de circa 60 de milioane de euro, adică o valoare de aproape un sfert din preţul vagoanelor şi locomotivelor CFR Marfă dacă aceatea ar fi vândute la fier vechi.

In timpul celui care acum verifica integritatea membrilor PNL, dupa declaratiile din ziarul Gandul. Acelasi Ludovic Orban, alaturi de Cristina Prăilă, Adriana Săftoiu, Mihai Voicu, Ionuţ Stroe.

Cum a ajuns CFR Marfă în pragul falimentului şi al privatizării ne pot explica mai bine tocmai Ludovic Orban şi Antonel Tănase, cei care din 2007 au girat cel mai mare tun ai ultimilor ani- falimentarea cu bună ştiinţă a companiei de transport feroviar. Falimentarea s-a făcut în favoarea unui alt mogul, puţin cunoscut publicului larg, pe nume Gruia Stoica, cel care deţine o avere estimată la peste o jumătate de miliard de euro. Ce face acest Gruia Stoica? El activează pe piaţa transporturilor feroviare, adică este concurentul CFR Marfă. Arestat de DNA putin si chiar cu arest la domiciliu.Nu CFR, ci GFR.

În decembrie 2007 Orban alături de secretarul de stat Antonel Tănase l-a mandatat pe directorul de atunci al CFR Marfă, Grațian Călin, să înfiinţeze o societate mixtă cu firma lui Gruia Stoica, pentru închirierea vagoanelor aparţinând CFR Marfă, societate pe care au denumit-o “Rolling Stock Company” SA. Directorul CFR Marfă era Graţian Călin. După această tranzacţie a urmat punerea pe butuci a companiei de stat prin contractarea unui credit înrobitor în valoare de 120 milioane de euro. Banii au fost risipiţi pe reparaţii utopice de locomotive şi vagoane, în condiţiile în care, atunci când a preluat conducerea CFR Marfă, această avea în conturi 60 milioane de euro.

Pasul doi a fost acela a transfera către nou înfiinţată companie Rolling Stock a celor mai bune vagoane ale CFR Marfă. Pasul trei a fost ca firma lui Gruia Stoica să cumpere acţiunile Raiffeisen Bank deţinute la Rolling Stock şi să devină astfel acţionar majoritar în firmă. Practic, pe uşa din dos Gruia Stoica a privatizat cele mai bune active ale CFR Marfă cu mult înainte să se vorbesca despre privatizarea integrală a companiei. În câţiva ani compania a fost pusă pe butuci, operaţiunea fiind desăvârşită în guvernarea PDL, care a închis ochii la această inginerie. Deloc întâmplător, directorul CFR Marfa Graţian Călin cel care a parafat operaţiunea, a fost angajat apoi vicepreşedinte al grupului de firme GRAMPET controlat de acelaşi Gruia Stoica. Toate contractele bănoase ale CFR Marfa au fost astfel transferate către Grampet, iar compania de stat a sucombat acumulând în 5 ani datorii de circa 400 de milioane de euro.

În tot acest timp Ludovic Orban a continuat să cânte la chitară, iar acum Statul român, pus în genunchi, este obligat de FMI să vândă societatea de transport feroviar. În toate statele serioase din Uniunea Europeană compania de transport feroviar aparţine statului. În alte state nedemocratice guvernanţii care ar fi pus la cale aşa ceva, sau ar fi închis ochii la un asemenea tun, ar fi fost invitaţi în faţa plutonului de execuţie- CFR Marfă este teoretic o companie de interes strategic naţional- dar , în România, stat european, operatiunea se numeşte privatizare cu investitor strategic şi eficientizare a activităţii statului. Iar noi românii suntem cetăţeni europeni şi avem drepturi, adică avem dreptul să stăm în genunchi…

Unul dintre cei mai silitori “scriitori” de la DNA ar putea să le aducă probleme serioase unor foşti miniştri. Unul dintre cei vizaţi este liberalul Ludovic Orban, care ar putea ajunge coleg cu Elena Udrea într-un dosar.

Omul de afaceri Nelu Iordache, unul dintre cei care s-au pricopsit cu numele de “rege al asfaltului”, este gata să vorbească despre contractul pentru construcţia şoselei Transaplina. 270 de milioane de euro din bugetul statului s-au dus către firma Ronstrade în afacerea Transalpina, în perioada în care Orban era ministrul Transporturilor. Expertizele care există deja în dosarul de la DNA arată un prejudiciu de 100 de milioane de euro, scrie ziarul Naţional. Paguba rezultă din degradarea imediată a unor porţiuni de drum, dar mai ales de plata unor lucrări fictive, care pur şi simplu nu s-ar fi efectuat în realitate. Mai mult, lucrarea nu a fost predată oficial nici măcar în ziua de astăzi, în urmă intrării Romstrade în insolvenţă, în dată de 5 octombrie 2012, suspendandu-se contractul de executare a lucrărilor de modernizare a DN 67 C Bengeşti – Sebeş.Inspectorii  Corpului de Control al primului ministru, arată că Ludovic Orban, atunci ministru al Transporturilor, a fost cel care în 2008 a dispus executarea lucrărilor în sistem de credit-furnizor, respectiv pe baza unui împrumut contractat de constructor de la o instituţie de credit, care să fie rambursat, ulterior, de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) cu plata unor costuri suplimentare de finanţare, ceea ce a generat o pagubă de 388,7 milioane lei.

Inspectorii mai arată că Ludovic Orban a promovat în Guvern o hotărâre, având ca scop finanţarea de la buget a acestui proiect, act normativ care, deşi nu a avut avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, a fost contrasemnată, pentru ministrul Transporturilor, de către secretarul de stat Septimiu Buzaşu şi de ministrul de atunci al Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. Vosganian a semnat şi nota de fundamentare, deşi nu exista avizul ministerului prin direcţiile de specialitate.

După aprobarea Guvernului, CNADNR a achitat 49,9 milioane lei, reprezentând, de asemenea, o pagubă la buget.

Potrivit sursei citate, Nelu Iordache, patronul Romstrade, nu s-a sfiit să-l denunţe pe Ludovic Orban. Dar liberalul nu este singurul menţionat de Iordache. Un rol important important în plăţile pentru Transalpina l-ar fi avut şi Elena Udrea, care s-ar putea alege astfel cu noi probleme la DNA. Nelu Iordache, care controlează firma de construcţii Romstrade, aflată în insolvenţă, este judecat, din mai 2014, pentru fapte de corupţie privind lucrări de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, fiind acuzat de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave. Alături de acesta sunt judecaţi firma Romstrade şi mai mulţi şefi de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.

Promit ca voi reveni.

Surse :Din “confesiunile” de la Realitatea, jurnalul national, stiri pe surse

Related posts