Horia Sulea cheama administratorii blocurilor la discutii

O abordare manageriala model Horia Sulea cu ocazia primei discutii generale cu reprezentantii firmelor ce administreaza blocurile din comuna, la care au participat peste 20 de administratori ai blocurilor de pe principalele strazi din Floresti. Putin familiarizati cu conceptul de organizare pe model european, acestia au dovedit grave lacune in planul legislatiei, dar mai ales o slaba capacitate organizatorica.

Ouatro Eco Salub a participat cu conducerea executiva, dar si Politia Locala, excelent reprezentata de echipa de la mediu.

De la primele schimburi de replici, s-a constatat lipsa de comunicare pe orizontala si lipsa simtului civic. Pe de o parte administratia, cu parghii si proceduri clare, un Quatro Eco Salub ezitant si fara solutii, asteptand sa-i faca treaba Horia Sulea.

Cativa administratori asteapta ordine, altii ma intreb cum naiba si-au luat atestatul in meserie. Pe de alta parte, proasta organizare a fostului primar a generat pierderi uriase, prin lipsa colectarii selective a deseurilor. Pierderi de aproximativ 100.000 de euro la nivelul Quatro Eco Salub provenite din arierate, dobanzi furnizori, mediu, lipsa conectarii selective a deseurilor.

Horia Sulea a exprimat clar asteptarile sale in acest sens, modernizarea la nivelul infrastructurii O.E.Salub existand. Urmeaza munca cu constiinta floresteanului, cea mai dificila din perspectiva unor administratori. S-au ridicat problemele legate de lipsa de interes din perspectiva civilizatiei de zi cu zi, a aruncarii fara discernamant a gunoielor in locuri neamenajate, a managementului organizational deficitar al Quatro Eco Salub.

Lipsa aplicarii legislatiei, existenta a numeroase probleme de raportari false a numarului de chiriasi ai unui apartament, au fost analizate prin prisma legislatiei in vigoare.

Lipsa unor solutii din partea firmelor de administrare, a unei viziuni pe 2-3 ani m-a deranjat cel mai mult. Se asteapta ca totul, incepand  de la legislatie, bani si schimbare de mentalitate sa se transmita pe un canal univoc primar – cetatean. Lipsa unei verigi orizontale, a unei comunicari autentice intre administrori, pe de o parte  si administratori – cetatean, pe de alta parte, genereaza o lipsa de informare, haos si o lipsa de intelegere a viitorului individual in context colectiv.

S-a hotarat sa se realizeze la 60 zile asemenea intalniri. Lipsa de initiativa a interlocutorilor, dar si deschiderea sa pentru floresteni, l-a facut pe primar sa ofere numarul propriu de mobil, in vederea solutionarii operative a problemelor de zi cu zi.

Am trait sa o vad si pe asta. Un primar la dispozitia cetateanului.

Romania, Floresti, februarie, 26 consemneaza un jurnalist mirat…

Related posts