Exclusiv de la Bruxelles :Proaspătul nou președinte de stat al României

klausTEXTUL INTERVENTIEI SECRETARULUI INTERNATIONAL PNTCD DOMNUL OCTAVIAN-CONSTANTIN OANA IN PLENUL EPP BRUXELLES 18 NOIEMBRIE 2014

CDS(Asociatia Crestin Democrata a Salariatilor din Romania) si EUCDA(Uniunea Europeana a Salariatilor Crestin Democrati) , direcții de strategie pentru viitor

Dragi colegi , stimate doamnelor si domnilor ,

Sunt onorat sa vorbesc in fata Dvs ca si roman si in numele PNTCD , al cărui secretar international sunt.

As dori sa va îndrept atenția asupra citorva aspecte importante vis a vis de România.

Dupa cum știți Romania este o Republica semi-prezidențiala si alaltăieri a fost ales al patrulea președinte de stat dupa 1989. Dupa 25 de ani de la căderea sistemului totalitarist,impus cu tancurile sovietice,concetățenii mei români si-au încredințat soarta lor si a țării unui reprezentant al unei minorități etnice : românului de origine germana,Klaus Johanis ,primarul orașului Sibiu.Il felicit din tot sufletul pentru câștigarea clară a alegerilor ( cu 55% din voturi ).

Pentru a doua oară in istorie țării,Romania alege cu o decizie suverana un etnic german ca si putere suprema in stat.Aceasta reprezintă ceva.Primul a fost francofonul german Carol I de Hohenzollern de Sigmaringen , care a urcat in 1866 pe tronul României. Acum dupa alegerile din 16 Noiembrie 2016 a sosit timpul poziționării,fixarii geopolitice,cit si a renasterii ,regindirii directiilor strategice.Este momentul sa ne gindim la trecut , cit si la perspectivele viitorului.

Referitor la trecut trebuie sa amintesc un aspect hotaritor,determinant.Dinastia întemeiată de Carol I in 1866 a fost detronata in 1947 prin abdicarea cu forța a Regelui Mihai I sub presiunea ocupatiei cotropitorilor sovietici. Confirm , inca odata ,constient aceasta abdicare cu forța , nu a fost decisă si abrogata de Parlamentul ROMANIEI. Aici este aspectul cel mai determinant de menționat : Parlamentul nu a consimtit niciodata abdicarea Regelui , iar din punct de vedere juridic forma de stat in Romania este Monarhia si nu Republica. In ideea continuitatii politice si identitatii statale,in numele unei psihoterapii naționale s-ar impune un referendum , un sondaj de opinie national , in vederea legitimarii sau nu a formei actuale statale,Republica, asa cum este scris in Constituție. Referendumul sa fie cu DA sau NU.In cazul unui răspuns majoritar NU se înțelege hotărârea Națiunii de întoarcere la Monarhie ! Daca referendumul va avea loc in acest deceniu sau mai tarziu este o problema care se poate clarifica in viitorul timp.Important este cu certitudine clarificarea trecutului si posibilitatea îndreptarii privirii spre viitor. Președintele,inca in funcție,Basescu susține referendumul vizind forma de stat.

In ce privește viitorul sunt de amintit următoarele aspecte : ca si oricare patriot roman si eu personal am ca obiectiv : Poziționarea , ancorarea strategica a României,in Europa de Vest,ea fiind cel de-al 7 lea stat al Comunității Europene din punct de vedere al populației, cit si integrarea țării in structurile strategice euro-atlantice si in viața economică globală europeană. Ca si mostenitori ai unei părți considerabile a Monarhiei Austro-Ungare , România ca si regiune sud-est europeană prezintă stabilitate politica,siguranță internațională,drepturi confirmate ale nationalitatilor conlocuitoare , cit si un aspect de mare importantă este relația Ecumenica dintre Roma si Constantinopol , intre Vest si Est si o legătura-inclusiv ca si crestini cu cele mai vechi rădăcini de identitate , Israel.

Pentru ca aceste sarcini,ale noii etape istorice,sa devină legitime sunt necesare citeva Corecții si Adaptări. Printre altele mentionam,in mod special limitarea numărului si a rivalititatilor diverselor Centre , servicii de informare.Din punct de vedere politic,in ultimii 20 de ani,s-a acordat prea multa incredere serviciilor secrete,iar acestea au fost si devenit un instrument al politicienilor.Acestea s-au obișnuit sa se razboiasca,fara rost si noi dorim sa stopam acest fenomen,inclusiv depolitizarea acestora.

In plus doresc ca proiectele noului Presedinte ales,Klaus Johannis : lupta contra corupției si independența de politic a Justiției sa fie prioritare.Pentru acestea este nevoie de deposedarea puterii baronilor locali si a clanului lor prin înlocuirea lor cu oameni politici cu o viziune noua,asa precum Gorbaciov in fosta Uniune Sovietica si a inceput cu succes si Basescu in România. Mentionez aici ca un alt aspect hotaritor este misiunea istorica a politicii PNTCD pentru identitatea României in regiunea sud-est europeană.Partidul menționat este un semn de politica activa a Partidului National din Transilvania,este născut din lupta politica a românilor din Transilvania si urmare contra-revolutiei noastre împotriva revolutiei maghiare,condusă de Kosuth din 1848,s-a înregistrat ca si partid in anul 1881.Dupa Unirea din 1918 a Transilvaniei cu Tara Partidul NATIONAL Român a fuzionat cu Partidul Taranesc din sudul Romaniei in 1926. Acest astfel instituit partid politic,respectiv PNT reprezintă verticalitatea si moralitatea României:asa a fost si inainte de ocuparea tarii de tancurile sovietice in 1944 si dupa 1989.Mentionez ca acest partid a functionat pina in 1947 si a continuat existența imediat dupa Decembrie 1989.Partidul,din care fac parte,PNTCD a fost înscris in Partidul Popular European in 1987 de catre Corneliu Coposu.In contextul pierderii alegerilor din toamna anului 2000 a apărut in PNTCD necesitatea refacerii de structuri credibile la nivelul societatii.Pentru asigurarea de structuri credibile cu foarte putin timp in urma s-a creat asociația salariaților crestin-democrați din Romania.Aceasta se inspira,a luat modelul structurilor germane : CDA(cristlich democrat salariati)- CDU(Uniunea crestin democrata). Acestea,respectiv structurile noi,trebuie sa servească atit partidului,cit si angajaților din domeniul public si privat , cu îndepărtarea influentei politicului asupra angajaților.Dorim,in plus , cu aceste structuri,CDS sa ajutam atit nevoiasilor,cit si micilor întreprinzători.Dorim sa le stam alaturi cu servicii sociale si de solidaritate .

Pentru aceasta structura nou concepută doresc sa multumesc din suflet domnului Joachim Herudek,președintele CDA-CDU Kreis Neuwied – cercurile sociale ale CDU din Kreis Neuwied – si EZA(Centrala Europeana pentru intrebari ale salariatilor) General Sekretär a.D. Dinsul a acceptat sa devină Presedinte de Onoare a CDS din România.Deci si noi in cadrul CDS avem un Președinte German,un semn bun,nu-i asa ? Tot cu aceasta ocazie doresc sa multumesc dlui Martin Kamp , CDA-CDU , Managerul Federal si dlui Christian Baumler,locțiitorul federal al Presedintelui CDA-CDU,care pe baza normelor crestin-democrate ale PPE si a normelor si dispozitiilor EUCDA,au facut posibila aceasta organizare.Colegul nostru Elmar Brock ne-a promis ajutorul lui deplin in preluarea organizației CDS in EUCDA.Multumesc citorva oameni curajosi,care fac parte din conducerea CDS – Romania si anume : Daniel Prigoana si Florin Verdes din Cluj , Dr.Florin Mutiu din Deva-Hunedoara,regiuni din care eu si Sorin Muresan provenim;apoi multumesc dlui Edy Agoston din Timișoara,Altetei Sale Nick Teodoreanu si domnisoarei Tabitha-Helena Oana.Multumesc organizației CDA-CDU Germania pentru încrederea acordată in realizarea acestui proiect cit si celor care m-au desemnat ca si Președinte CDS Romania.

Un ultim punct,sinteza ideilor de mai sus,mentionez numărul mare de partide membre ale PPE :prin fuzionarea PNL cu PDL , o posibila alianță PNTCD cu PMP , se poate reduce un număr de cinci partide la doua , plus o Uniune Etnica ,vorbitoare de limba maghiara UDMR .

Va multumesc din suflet pentru atenția si deschiderea acordată,si in cele din urma inchei cu încrederea in continuarea principiului nostru. Honor et fidelite.

Related posts