EON in corzi, urmeaza masuri extreme !

horia sulea 44

În cursul zilei de ieri, zeci de mii de floreşteni au fost văduviţi, fără nici un preaviz, în mijlocul lunii ianuarie, de furnizarea de gaze naturale. Incidentul se datorează exclusiv furnizorului de gaze naturale aflat în relaţii contractuale cu toţi consumatorii de gaze naturale din Floreşti.
La câteva minute după sistarea gazelor, am luat toate măsurile posibile din partea administraţiei publice locale pentru rezolvarea neplăcutei situaţii. Concret, s-a luat legătura cu furnizorul de gaze naturale, care a dat explicaţii ambigue. A fost alertată Poliţia Locală pentru a identifica locul presupusei avarii comunicate de furnizor telefonic şi pentru a preîntâmpina şi a interveni în cazul unor incidente majore. De asemenea, pe canale de comunicare online şi telefonice, am ţinut legătura permanent cu floreştenii legat de situaţia ivită. Din păcate, nefiind furnizorul serviciilor, Primăria Floreşti, dincolo de asigurarea unei comunicări şi informări continue a cetăţeanului, nu a putut interveni fizic pentru remedierea situaţiei.

Având în vedere deosebita gravitate a incidentului, pericolul unei nenorociri, modul defectuos de management al situaţiei ivite din partea furnizorului, blocarea liniilor de sesizări şi de URGENŢĂ ale furnizorului de GAZE NATURALE, azi dimineaţă, am remis către furnizor şi o serie de instituţii ale statului o Scrisoare Deschisă / Solicitare, precum şi un comunicat de presa.
Legislaţia română permite strict persoanelor fizice să se adreseze către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (Cluj), AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORULUI ANPC. Astfel că deşi Comuna Floreşti este consumator noncasnic de gaze naturale care a fost afectat de incidentul din 14.01.2016 disputele dintre acest consumator şi furnizorul de servicii sunt apanajul Justiţiei.
Însă, în baza drepturilor conferite de Legea 215/2001 şi a obligaţiilor legale stipulate de Legea 215/2001, precum şi datoriei morale de a veni în sprijinul comunităţii în cazul unei probleme majore, primarul comunei Floreşti, Horia Şulea le aminteşte floreştenilor, că, DACĂ SE SIMT LEZAŢI ÎN DREPTURILE LOR ŞI DACĂ CONSIDERĂ CĂ ÎN RELAŢIA LOR COMERCIALĂ CU FURNIZORUL DE SERVICII, se pot adresa acestuia din urmă pentru reglementarea situaţiei. Dacă nu există o înţelegere amiabilă între consumator şi furnizor se pot adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Adresa: Cluj-Napoca, str. Năvodari nr. 2, cod 400117, Telefon 0264/431.367.

SCRISOARE DESCHISĂ/SOLICITARE
ÎN ATENŢIA,
E ON ENERGIE ROMANIA SA – furnizor de servicii publice,
AVAS – acţionar al entităţii de mai sus,
FONDUL PROPRIETATEA – acţionar al entităţii de mai sus,
E.ON Servicii SRL

E.ON Distribuție România

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj,
Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (Cluj)
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORULUI ANPC

AVÂND ÎN VEDERE CIUDATA SISTARE A FURNIZĂRII GAZULUI DIN 14.01.2016 DIN FLOREŞTI, ZECI DE MII DE CONSUMATORI CASNICI DIN COMUNA FLOREŞTI AU FOST EXPUŞI UNUI PERICOL DE EXPLOZIE. SIGURANŢA CETĂŢEANULUI A FOST GRAV PERTURBATĂ ŞI SUNT OBLIGAT SĂ ADRESEZ URMĂTOAREA SCRISOARE DESCHISĂ ŞI TOTODATĂ SOLICITARE

ÎN FAPT,
La data de 14.01.2016, în jurul orei 16.30, pe teritoriul Unităţii Administrativ Teritoriale Floreşti a avut loc o întrerupere a furnizării de gaze naturale către consumatorii casnici sau industriali, persoane fizice sau juridice. Concret, fără nici un preaviz, în timpul consumului regulat, consumatorul, în loc de gaze naturale a primit la instalaţiile de consum un amestec de gaze cu aer. Au fost astfel afectaţi pe timp de iarnă, la temperaturi de sub ZERO GRADE CELSIUS, zeci de mii de consumatori casnici, bun platnici, cu plata serviciilor la zi. Aceştia au fost nevoiţi fie a achiziţiona instalaţii alternative de încălzit, fie a se deplasa la terţe persoane, consumatori care au avut furnizare de asemenea servicii, fie a îndura o nopate în frig. Situaţia s-a reglementat la mulţi consumatori de abia în dimineaţa zilei de 15.01.2016. În multe situaţii, consumatorii au apelat la soluţii care au dus la contorizarea aerului în loc de gaze naturale. Acest aspect a fost necesar întrucât numerele de deranjamente ale E ON ENERGIE ROMANIA SA, INCLUSIV NUMERELE DE URGENŢĂ!, au fost inapelabile timp de mai multe ore, echipajele de intervenţie neputând fi solicitate.
Subliniez faptul că la Primăria Floreşti nu a fost depusă absolut nici o documentaţie privind vreo lucrare E ON ENERGIE ROMANIA SA, iar consumatorii nu au fost informaţi de nici o sistare a furnizării gazelor naturale.
Având în vedere cele de mai sus, în baza obligaţiilor şi drepturilor ce decurg din Legea 215/2001

SOLICIT ÎN SCRIS
1. E.ON Energie România S.A. (Str. Justiţiei 12, 540069, Târgu Mureş,www.eon-energie-romania.ro, CIF: RO22043010, J26/1194/2007 (şi AVAS, Fondul Proprietatea ca acţionari minoritari)
E.ON Servicii SRL, Decebal 93-95, 402215 Cluj Napoca
E.ON Distribuție România, Târgu Mureş, CUI: 10976687, J26/326/08.06.2000

a. EXPLICAŢII PRIVITOARE LA INCIDENTUL PETRECUT PE DATA DE 14.01.2016 LA NIVELUL COMUNEI FLOREŞTI, INCIDENT CE A AFECTAT ZECI DE MII DE CONSUMATORI CASNICI. (Natura lucrărilor, Motivele tehnice, cauzele incidentului)

b. Explicaţii privitoare la motivele care au stat la baza nefuncţionării sistemului tip Call center Serviciul Clienţi şi Serviciul URGENŢE

c. Motivele pentru care lucrările nu au fost anunţate căre administraţia locală şi către consumatori

d. Modalitatea prin care E.ON Energie România S.A. va manageria plângerile consumatorilor casnici afectaţi

e. Modalitatea prin care E.ON Energie România S.A va regulariza consumul de aer al consumatorilor casnici contorizat ca şi gaze naturale

SOLICIT PUBLIC

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Cluj, Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord-Vest/ Cluj (Cluj-Napoca, str. Năvodari nr. 2, cod 400117, Tel.: 0264/431.367), AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORULUI ANPC (Telefon: 0759045333; e-mail: office@anpc.ro, Adresa: Bucureşti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1)

a. Soluţionarea reclamaţiilor legate de această situaţie cu maximă celeritate, conform prevederilor legale în vigoare

ÎN DREPT,
Legea 215/2001 Art 2-alin.1, Art 3-alin.1 şi 2, Art 61-alin.2, Art 62-alin.1, Art. 63-alin.1 lit.d, Art. 63-alin.5 lit.a

Floreşti, Primarul comunei Floreşti,
15.01.2016 HORIA PETRU ŞULEA

Related posts