DNA va emite cod rosu de inghet total peste Grupul de la Cluj

dna

Pe langa afacerile cu „mertane”, iata ca si cele imobiliare se dovedesc o nesecata mina de aur pentru familia Rus. Mai ales de cand unii importanti oameni de afaceri din oras au inceput sa dea tun dupa tun, construind turn dupa turn, dupa ce s-au pus spate in spate cu fostul ministru de Interne, relateaza National. Dar  a izbucnit scandalul de la „Doi s’un sfert”. Iar amanuntele incendiare dezvaluite pana acum in exclusivitate de catre „National” reprezinta doar varful iceberg-ului acestei anchete care, fara indoiala, se va transforma intr-un veritabil tsunami care va lovi una dintre ultimele „redute” care au rezistat pana acum la orice incercare de modernizare a Ministerului de Interne. Cert este insa ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, probabil ca „zburarea” chestorului Nelu Zarnica din MAI si „perpelirea” acestuia pentru urmatoarea faza a cercetarii i-a pus serios pe ganduri pe Ioan Rus si pe „Vulpea” Virgil Ardelean. Ca si pe oamenii de afaceri care s-au dedulcit la ponturile obtinute contra-cost de la ofiterii DIPI implicati in operatiuni paralele cu fisa postului. Iar cum, la randul sau, „Vulpea” ii asigura si miliardarului Ion Tiriac doza zilnica de „sifon”, lucrurile se complica serios pentru toti cei implicati in scandalul scurgerii de informatii de la „Doi s’un sfert”.

Una dintre firmele deţinute de fostul ministru a vândut autoturisme de lux companiei Transferoviar Grup, controlat de omul de afaceri Călin Mitică, implicat, în anul 2013, în licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă. Pe de altă parte, firma lui Rus a cumpărat de la Transferoviar un teren şi o cabană în Municipiul Cluj-Napoca. Tranzacţiile au avut loc cu o jumătate de an înainte ca Ioan Rus să preia portofoliul Transporturilor.

După ce Rus ce a devenit ministru, Transferoviar Grup a câştigat rapid trei contracte cu CNCF CFR SA, pentru efectuarea de reparaţii a liniilor de cale ferată. Mai mult, o altă companie a lui Călin Mitică, ce operează în domeniul transportului privat de călători pe calea ferată, a făcut parte dintr-un cerc restrâns de privilegiaţi ai subvenţiilor acordate de Ministerul Transporturilor.

Jurnalul Naţional” prezintă dedesubturile relaţiilor dintre Călin Mitică, Ioan Rus şi Vasile Blaga.

Tranzacții private cu viitorul fost ministru

În data de 12 decembrie 2013, cu şapte luni înainte ca Ioan Rus să depună jurământul pentru preluarea, de la Dan Şova, a portofoliului Ministerului Transporturilor, compania privată de transport feroviar de mărfuri Transferoviar Grup SA a încheiat cu una dintre firmele lui Ioan Rus două contracte comerciale.

Astfel, Călin Mitică, asociat cu 98,79% din acţiunile Transferoviar Grup SA, şi Kinga Mădărăşan, directoarea companiei, au hotărât, în 12 decembrie 2013, ca societatea să achiziţioneze de la SC Autosincron SRL Cluj-Napoca trei autoturisme de lux.

Este vorba despre un autoturism Jaguar model XJ, cu o capacitate cilindrică de 2.993 centimetri cubi, fabricaţie 2012, la valoarea de 90.520 euro cu TVA; un autoturism marca Land Rover Discovery 4DSV6, cu o capacitate cilindrică de 1.993 centimetri cubi, de fabricaţie 2013, la o valoare de 60.883 euro cu TVA inclus; şi un autoturism marca Mercedes Benz model GL 350 Bluetec 3 Matic, cu o capacitate cilindrică de 2.987 centimetri cubi, fabricat în 2013, la o valoare de 87.841,6 euro cu TVA inclus.

În aceeaşi zi, tot prin hotărârea celor doi acţionari ai companiei, Transferoviar Grup hotărăşte vânzarea către SC Autosincron SRL a unui imobil, situat în Municipiul Cluj-Napoca, în strada Cometei, la numărul 7, compus din teren, curte şi grădină, în suprafaţă de 759 metri pătraţi, pe care este edificată o construcţie din lemn, acoperiră cu şindrilă, compusă dintr-o cameră, o bucătărie şi dependinţe. Imobilul în cauză a intrat în posesia Transferoviar Grup SA cu un an înainte, mai exact la data de 21 decembrie 2012.

Buni banii privaţi, dar mai buni sunt cei de la stat SC Autosincron SRL aparţinea, la momentul parafării acestor contracte de vânzare-cumpărare reciproce încheiate cu Transferoviar Grup, lui Ioan Rus.

Acesta a deţinut, până în iunie 2014, când a fost numit ministru, calitatea de asociat unic şi administrator al firmei. După ce a devenit membru al Guvernului, Rus s-a autoînlocuit din funcţia de administrator cu un anume Ionuţ Bogdan Ioan, fost partener de afaceri. Compania Autosincron SRL face parte dintr-un grup de societăţi care gravitează în jurul companiilor magnatului Ion Ţiriac.

De altfel, Autosincron este unul dintre asociaţii SC RMB Inter Auto SRL, asociată, la rândul ei, în Ţiriac.

Dosarul principal DIPI se afla intr-o faza extrem de avansata a cercetarii, dar si faptul ca deja asistam la a o adevarata cascada de anchete. Astfel ca, dupa deturnarea Fondului Cheltuieli Operative destinat platii informatorilor si cumpararea unui autoturism de lux Audi A8, deja se fac verificari cu privire la acordarea unor salarii de exceptie in cadrul structurii. Dar si la scurgerea de informatii catre anumiti miliardari care, dupa primirea ponturilor platite cu cate 30.000 de euro, declansau apoi atacuri de tip „raider” impotriva unor rivali in afaceri sau chiar a unor bieti businessmani grav bolnavi, care nu vroiau sa le cedeze, pe preturi de nimic, afacerile detinute.

Si, nu in ultimul rand, pe langa fostii sefi ai „Doi s’un sfert” deja audiati de catre procurorii anticoruptie, se pare ca va veni si randul a doua doamne din aceeasi structura sa dea cu subsemnatul, cat de curand, la DNA. Sa speram barem ca vor avea decenta sa nu se prezinte in fata procurorilor cu produsele de lux cumparate de la firma „Chanel”, stiu ele bine pe ce bani…

Dupa ce le-am spart „cuibusorul de nebunii” din sediul holding-ului Tiriac, unde „puii de Vulpe” cu care fusesera impanzite structurile DIPI se strangeau zilnic, ca „albinutele”, cu desagele pline de informatii, nu a mai fost un secret pentru nimeni ca „detectivii particulari” de la firma chestorului Virgil Ardelean asigurau servicii de „consultant intelligence” pentru magnat. Ce-i drept, cat de performante au fost acestea este o cu totul alta poveste, strangerea latului DNA in jurul a tot mai mult afaceri derulate de catre Tiriac vorbind de la sine… Important este insa ca, dupa cum arata concluziile unui raport informativ exploziv, unii dintre ofiterii de la „Doi s’un sfert” protejati de catre chestorul Nelu Zarnica ofereau, la randul lor, un tip similar de servicii de „consultant intelligence” catre „divizia imobiliara” a grupului de la Cluj. Si care, folosind un important om de afaceri drept interfata, a reusit astfel sa-si extinda afacerile si in alte zone, beneficiind de „aportul informational” al ofiterilor care reusisera sa viruseze Directia de Informatii si Protectie Interna.

Related posts