De Ziua Germaniei, organizatorii Festivalului German de la Cluj anunță cifre impresionante pentru cele trei zile încheiate

O tonă de cârnați, 5.000 litri de bere și 15.600 de participanți în cele trei zile. Acestea sunt primele rezultate, ale numărătorii ”la cald”, în urma celei de-a 5-a ediții a Festivalului de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest 2016, desfășurat în perioada 30 septembrie-2 octombrie în Piața Unirii din Cluj-Napoca.

 

Ediția de anul acesta s-a dovedit un succes și din perspectiva acțiunii de strângere de fonduri desfășurată de Golfee Cluj și Little People, sub sloganul ”Mini golf contra cancer”: nu mai puțin de 3500 lei s-au strâns din donațiile clujenilor dornici să îi ajute pe copiii bolnavi de cancer.

 

”A 5-a ediție a Festivalului de Toamnă al Economiei Germane, organizată de Clubul Economic German- DWNT împreună cu Avalon Events a adus în Piata Unirii, în cele trei zile de festival, mulți vizitatori, atrași de berea germană, de gastronomia tipic nemțească și de diversitatea muzicală și culturală. Ne bucurăm că am avut vremea de partea noastră și am putut desfășura diverse activități interactive în aer liber. Mulțumim mult vizitatorilor festivalului și îi așteaptăm cu nerăbdare și la a 6-a ediție a Festivalului de Toamnă, care se va desfășura, așa cum a devenit tradiție, în primul week-end din luna octombrie”, a declarat Ludger Thol, președintele DWNT, fondator al festivalului.
”Recunoaștem, nici noi nu ne-am așteptat la o asemenea amploare, am dat, înainte de începere festivalului, niște cifre orientative, de estimări optmiste, care, iată, s-au adeverit: la 15.000 de participanți ne-am oprit cu numărătoarea, nici nu mai contează câte sute au fost peste! Cu atât mai mult suntem bucuroși că bucuria noastră a fost și a celorlalți, că toți cei care ne-au fost parteneri, toți cei care ne-au trecut pragul, au avut parte de un weekend atât de frumos. A fost exact ce ne-am dorit: cea mai bună modalitate de a întări legăturile dintre comunitatea germană și cea locală din Cluj”, a declarat Florin Bugnar, directorul festivalului și manager Avalon Events, firma organizatoare.

 

Și Ambasadorul Germaniei la București, Werner Hans Lauk s-a arătat încântat de ceea a numit ”un festival desfășurat în mijlocul orașului din toate punctele de vedere”, nu doar geografic, referindu-se la buna acceptare a evenimentului în rândul cetățenilor orașului. Werner Hans Lauk i-a felicitat atât pe organizatori, cât și pe publicul prezent în Piața Unirii pentru că, împreună, realizează asemenea serbări reușite, în cadrul cărora se discută și se pun bazele unor proiecte pentru dezvoltarea regiunii Cluj. Potrivit Excelenței Sale, companiile germane și administrația clujeană consolidează astfel nu doar relațiile economice și comuniunea cetățean-companie-instituție, ci și relațiile româno-germane la nivel general.

Primarul Emil Boc, care a dat cepul ”oficial” butoiului de bere, în deschiderea festivalului, le-a mulțumit investitorilor germani care ”vin şi rămân în Transilvania, făcând eforturi permanente pentru a găsi resursele umane în vederea continuării investiţiilor în România”.

 

Moment emoționant la festivalul german: mesajul lui Peter Maffay

Duminică, pe scena din Piața Unirii, elevii Colegiului Național ”George Coșbuc” au realizat o extraordinară reprezentație a piesei ”Tabaluga und das verschenkte Glück”, o punere în scenă special a piesei celebrului Peter Maffay, unul dintre cei mai cunoscuți cântăreți, autori, compozitori din Germania contemporană, născut la Brașov. Cu această ocazie, Peter Maffay a ținut să transmită un mesaj către toți participanții festivalului.

 

 

Mai jos aveți întregul mesaj transmis de Peter Maffay și citit pe scena Herbstfest2016:

 

 

”Cuvânt de deschidere Transilvania/Cluj

 

Dragi oaspeți ai Festivalului de Toamnă al Economiei Germane, dragi elevi ai colegiului din Cluj-Napoca, dragi  compatrioți!

 

Dacă în urmă cu 30 de ani mi s-ar fi prorocit că povestea micuțului dragon verde Tabaluga va fi reprezentată în țara mea natală cândva, aș fi considerat că e o absurditate fără margini. Deoarece în 1983, când Tabaluga a văzut lumina zilei, Europa era în continuare scindată de Cortina de Fier, creând ostilitate între două sisteme politice, două convingeri și două blocuri militare. Dacă pe atunci cineva ar fi introdus în România prin contrabandă textul sau CD-ul primei din cele șase povești rock și ar fi fost prins, ar fi riscat o pedeapsă serioasă.

Și astăzi? Astăzi elevii colegiului prezintă una dintre poveștile Tabaluga în limba germană – în vreme ce noi ne aflăm, de altfel, în focul repetițiilor în Hamburg, cu 180 de interpreți, pentru pregătirea actualului nostru tur Tabaluga intitulat „Trăiască prietenia!”. Repetițiile și premiera de săptămâna viitoare sunt motivul pentru care nu am putut da curs invitației Dvs. amabile, lucru pe care-l regret profund – nu doar pentru că Tabaluga este proiectul meu de suflet, în care se oglindește mult din ceea ce este important pentru mine, din ceea ce cred, din ce am trăit, învățat și aflat. Nu doar pentru că Tabaluga și idealurile întruchipate de micul dragon verde ocupă un loc important în viața mea, ci îndeosebi pentru că reprezentația de astăzi evidențiază profunzimea transformării politice și sociale care a avut loc în România.

Și acesta este punctul care mă emoționează legat de această zi: reprezentația piesei Tabaluga de astăzi este o expresie minunată a faptului că libertatea a învins, libertatea în gândire, în artă, libertatea educației și libertatea oamenilor în alegerea limbii.

Vă mulțumesc mult că pot lua parte la festivalul de astăzi, fie și de la distanță. Vă salut din inimă și vă doresc un eveniment reușit.

 

Trăiască prietenia!

Al Dvs.,

Peter Maffay”

 

 

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest este organizat de Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – DWNT şi Avalon Events, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local Cluj-Napoca și al partenerilor principali: Contafiscal Steuerberatung, Bielomatik Romania, TPA, Bosch, Guhring, Haufe, MAexperience si Centrul Cultural German.

 

Alături de: NTT Data, Office Depot, Testo Romania, Office Depot, Intel Globalis, Impress, Interprint, Telenav, FSP Global, Unicredit Leasing, LMT Ingenieure, Hotel Beyfin, Sanel, Crush, RBE Conect, Euro GSM, Numai Usi, BRD Asigurari de Viata, Chocodor, Golfee, Info Munca, Deutsche Grundriss, Rent A Car Auto Walter, Linguastar, Ecomac, Restaurant Sinaia, Romania Shuttle, Taxi Nova, Heco Schrauben, Serviciul de Ajutor Maltez, Serviciul de Ambulanță al Județului Cluj, Asociatia Mesterilor Populari, Little People, Caini de Salvare Transilvania, Viessmann, Liga Studentilor Romani din Strainatate, Colegiul National George Cosbuc, Universitatea Babes-Bolyai, Universitatea Tehnica, USAMV, Ordinul Arhitectilor din Romania, Sebastian Morar, Forumul Democrat al Germanilor din Romania, Gutenberg.

 

Related posts