De ce se grabeste Craciun cu autorizarea fermei de pui din Floresti

Imediat e anul de cand directorul APM incearca sa extraga cu forcepsul o Autorizatie Integrata de Mediu, prin CAT. Un colectiv de specialisti si consultanti pe probleme de legislatie de mediu, interna si europeana, au ridicat in discutiile purtate  telefonic cu subsemnatul probleme deosebit de interesante, care ii vor grabi domnului director Craciun demisia, imediat dupa ce va autoriza ferma. Apare o lege a mirosului in Romania, iar dupa un an de la depunerea cererii de emitere a unei autorizatii integrate de mediu si neluarea unei masuri de catre APM, procedura trebuie reluata, de catre Bravinvest. Greu cu toate, ca e insolventa. 

Noroc cu florestenii care nu ies in strada de frica, justificata altfel, sa nu ii trazneasca. Deoarece la radio se anunta ploi. 

 Practic, directorul APM Cluj stie ca monitorizarea facuta de Laboratul APM Cluj, cade la primul termen de fond, din cauza multor lipsuri. Dar sa nu ne antepronuntam, desi cu justitia de la Cluj nu e de glumit la ora asta. Sunt oameni pregatiti, nu mai e liota comunistilor reformati. Dumnezeu si Klaus Iohannis au avut grija sa-i pensioneze. 

Pe principiul, “raspunde dom director, numai raspunde“, pentru ca vreo sesizare obiectiva sa nu capete raspuns si sa treaca tacit,  colectivul de la APM raspunde la greu la sesizarile florestenilor. Cum raspunde, cat de argumentate sunt raspunsurile, vom vedea. Surse afirma ca ordinul de la Imparatul Rosu este sa se autorizeze ferma cu orice pret,iar ceasul de la mana i s-a oprit fix la 2 si 15.  Doar sutele de mii de euro ce vor urma ca daune-interese, in procesele intentate, vor fi platite de Ministerul Finantelor Publice, deci tot de popor. Banii nu pot fi recuperati niciodata, de la cei vinovati, neavand o lege a raspunderii individuale. 

Sesizarile care vor urma, nu vor mai putea fi ignorate, fiind deja cunoscute comisiei europene. Iar aici nu mai e de joaca.

Senatorul USR Allen Coliban, președintele comisiei de mediu, a discutat recent cu responsabilii din domeniu, Garda de Mediu, Ministerul Mediului, dar și ong-uri care se ocupă de protecția mediului și a aerului, în privința poluării cu mirosuri puternice, care au diferite cauze, de la gropile de gunoi și deșeuri, la marii poluatori industriali, ferme agro-zootehnice.

Reprezentanții USR Timișoara au explicat obiectivul proiectului. “De ce dorim să salvăm? Pe noi înșine, membrii USR Timișoara, de lipsa de implicare, de lipsa de civism, de consecinţele acestora. Indiferenţa ne-a costat destul! Ne-am propus iniţierea unui proiect de lege privind monitorizarea și măsurarea mirosurilor, sau, pe scurt, „Legea mirosului”.
O problemă nereglementată până în prezent în România, spre deosebire de numeroase alte ţări ale Uniunii Europene, este disconfortul olfactiv, generat de unele activităţi industriale sau activităţi zootehnice, situate în vecinătatea zonelor rezidenţiale și care afectează calitatea vieţii și sănătatea populaţiei din aceste zone. Aceasta pentru că poluarea olfactivă este de cele mai multe ori însoțită de prezența unor substanțe sau pulberi care afectează direct sănătatea oamenilor. 

În primul rând, Legea mirosului trebuie să stabilească metoda care stă la baza măsurării. Metoda de necontestat este cea care utilizează olfactometria dinamică, în conformitate cu SR EN 13725:2003, “Calitatea aerului. Determinarea concentraţiei de miros prin olfactometrie dinamică” sunt însă posibile încă două soluţii tehnice de realizare a măsurării mirosurilor.
De asemenea, legea trebuie să mai stabilească clar cine, cum, când, unde, face aceste măsuratori, un interval minim de la sesizare, în care trebuie iniţiate măsurători, punerea la dispoziţia cetăţenilor a unui număr de telefon, gen telverde (apelabil 24/24h), pentru raportarea disconfortului olfactiv și mediatizarea acestui număr de telefon;
Actul normativ trebuie să mai clarifice: 1. Modul de identificare a sursei de miros (poate fi geografic, în funcţie de creșterea intensităţii mirosului la apropierea de sediul poluatorului; identificarea tipului de miros, ș.a.). 2. Măsuri graduale care se dispun în cazul depășirii pragului admis, mergând până la dispunerea opririi din activitate a poluatorului identificat; obligarea poluatorului de a prezenta, într-un termen dat, un plan de măsuri pentru eliminarea/diminuarea mirosului; urmărirea eficacităţii implementării planului de măsuri; măsuri dispuse în urma nerealizării sau ineficacităţii planului de măsuri. 3. Acreditarea a cel puţin unui laborator national pentru măsurarea mirosurilor. 4. Cine suporta cheltuielile de monitorizare si măsurare. 5. Asigurarea confidenţialităţii, faţă de operator, a momentului realizării măsurătorilor.

Aici, nu mai e vorba de lege. Iar in articolele viitoare veti vedea de ce. 

Doresc sa multumesc totodata comunitatii florestene, care, a dovedit ca se implica plenar in probleme civice.  Poza are valoare simbolica, sunt convins ca nimeni nu va face nimic !

Related posts