CASA INTELIGENTA – Internetul lucrurilor

Casa inteligenta nu mai e in viitor, e deja in prezent!
In curand o sa va plangeti ca frigiderul sta prea mult pe Facebook pentru ca facut o pasiune pentru cafetiera vecinului si ca nu mai puteti intarzia in oras la o bere cu amicii pentru ca nu va lasa masina de spalat care va trimite mesaje la fiecare 5 secunde ca trebuie sa scoateti rufele 😉 😉 😉 

În decembrie 2000, compania sud-coreeană LG Electronics a introdus primul frigider digital din lume. Acesta a fost numit Internet Digital DIOS, iar o recenzie publicată în revista Appliance Design la momentul respectiv remarca faptul că ar putea fi folosit pentru navigarea pe internet, pentru apeluri video și monitorizarea informațiilor cu privire la conținutul său, cum ar fi datele de expirare.

Această inovație de succes a devenit rapid ținta glumelor pe seama tehnologiei dezlănțuite, scrie thomsonreuters.com, într-o amplă analiză publicată la 1 iunie. La urma urmei, cine are nevoie cu adevărat de un frigider care se conectează la Internet pentru a-i spune proprietarului că mâncarea este pe cale să expire, mai ales într-un moment în care multe gospodării încă folosesc modemuri dial-up pentru acces la Internet? Să ne imaginăm sunând-o pe bunica de pe un frigider care permite un apel video printr-o conexiune dial-up!

”Internetul obiectelor” (sau lumea obiectelor inteligente) trece de la sci-fi la convenționalism

După 16 ani, ideea LG nu este atât de rea. Dintr-o dată totul este conectat la internet și termenul “internet al obiectelor” (IoT) cuprinde o gamă largă de dispozitive digitale, care fac totul, de la monitorizarea semnelor noastre vitale cu ajutorul aplicațiilor pentru antrenament, până la conectarea mașinilor noastre la companiile de asigurări pentru a le spune cum conducem.

La Salonul de electronică CES (Consumer Electronics Show) de la Las Vegas din acest an, mai mult de 900 de companii au prezentat produse care se încadrează în categoria IoT. Firma de cercetare Gartner a estimat recent că 6,4 miliarde de ”obiecte” conectate la internet vor fi utilizate în 2016, cu 30 la sută mai multe decât în 2015. Printre cele mai la modă cadouri de vacanță de anul trecut s-au numărat ceasuri Apple, Fitbits, console de jocuri, drone controlate de la distanță — și toate sunt capabile să ofere mai multe informații decât expirarea alimentelor.

În timp ce produsele din aproape fiecare categorie de tehnologie de consum, de la gadgeturi la automobile, sunt din ce în ce concentrate în universul IoT, unele dintre cele mai interesante se concentrează pe automatizarea activităților de acasă. Mai mult decât o justificare pentru LG că a știut într-adevăr că frigiderul lor digital va fi util, știri recente, cum ar fi achiziția în valoare de 3,2 miliarde de dolari de către Google a unui termostat conectat și a unui detector de fum ale dezvoltatorului Nest Labs, au făcut clar faptul că suntem în pragul unei curse tehnologie totale pentru controlul casei inteligente.

Amploarea pieței IoT

Cum procedează cei mai importanți jucători din domeniu atunci când vine vorba de automatizarea locuinței? Google și Apple au făcut mult zgomot, dar nu sunt singurele. De fapt, potrivit unei analize recente efectuate de ”IP & Science business of Thomson Reuters”, Samsung, Sony și LG conduc în prezent activitatea generală de cercetare și dezvoltare în acest domeniu. Apple are în total șapte cereri de brevet de invenție și șase brevete acordate.

Lista completă a companiilor care își intensifică eforturile de inovare în domeniul automatizării locuinței include un mix larg de companii tech și electronice dedicate, precum și organizații asociate în mod mai tradițional cu aparate electrocasnice, cum ar fi Honeywell și Philips. Numărul total de cereri de brevete noi a crescut cu 551 la sută din 2010 până în 2014, în timp ce domeniul a devenit tot mai aglomerat.

Aceste date sunt întărite de cercetări suplimentare efectuate de ”IP & Science business of Thomson Reuters” în raportul pe 2015 ”State of Innovation” (Starea Inovației), care a identificat topul companiilor care dezvoltă noi tehnologii în domeniul calculatoarelor și dispozitivelor periferice, precum și al industriei de electrocasnice. Lista firmelor reprezentate în cele două categorii prezintă o imagine a două industrii care devin din ce în ce în ce mai convergente și mai dependente una de cealaltă pe măsură ce continuă să dezvolte tehnologii de larg consum.

Este demn de remarcat faptul că într-o lume care a fost în mod tradițional dominată de branduri ca Maytag, Viking și KitchenAid, companiile de top care dedică cea mai mare parte a activității de cercetare și dezvoltare bucătăriei de acasă reprezintă acum un amestec hibrid între actorii din tehnologie și electrocasnice, cum ar fi Panasonic, LG și Mitsubishi.

Liderii din SUA în domeniul aparaturilor de uz caznic de încălzire și răcire, cum ar fi Whirlpool, General Electric și Carrier, sunt încă foarte mult în joc și conduc toți ceilalți producători americani în producția totală de brevete referitoare la inovații în electrocasnice, dar industria suferă o evoluție dictată de conectivitatea digitală.

Viitorul casei inteligente

În condițiile în care viteza de conexiune la internet continuă să crească tot mai repede și mai fiabil, integrarea perfectă a aparatelor conectate și a tehnologiilor de automatizare pentru acasă va deveni aproape imperceptibilă. Noutatea de astăzi va deveni în curând necesitatea de mâine și echipamentul standard de anul viitor. Este o progresie pe care companiile care operează în acest domeniu o înțeleg.

“Noi înțelegem că inovația va face primul pas înapoi când va înceta să meargă înainte. De aceea, nu ne vom opri niciodată din a căuta noi produse care rezonează cu oamenii care le folosesc. Lucrăm neobosit pentru a crea un design excepțional și o tehnologie cu un scop precis care se armonizează cu casa, mai degrabă decât să iasă în evidență într-o casă. Unele companii doresc să se concentreze asupra lor însele. Noi mai degrabă ajutăm cu rufele, gătitul, felurile de mâncare și alte sarcini, astfel încât oamenii să aibă mai mult timp să se concentreze asupra celor din jur și pe activitățile care contează cel mai mult pentru ei”, a explicat Steven John Kuehl, tehnolog principal la Whirlpool, în raportul ”State of Innovation”.

Sentimentele lui Kuehl sunt deja puse în practică, dacă ne gândim că un număr tot mai mare de dispozitive conectate la internet gestionează sarcinile noastre de zi cu zi și ne ajută să le realizăm mai eficient decât oricând înainte. Deși puțini dintre noi sunt susceptibili să o sune vreodată pe bunica /de/ pe frigider, ideea unui frigider care comandă automat produse proaspete și lapte de la un serviciu de livrare de produse alimentare atunci când proviziile noastre sunt scăzute nu mai este atât de exagerată. Când vom ști că viitorul a sosit? Când nu ne vom mai aduce aminte că a existat vreodată un alt mod de a face lucrurile pe care aparatele noastre le vor face în mod automat.

AGERPRES/Traducere din Thomson Reuters

Ilustratie originala Vocea Clujului

Related posts