Boc, la fel de lipsit de viziune ca in 2004, iar un om de strategie ca Buzoianu sta pe tusa !

Fiecare oras sau tara, are exact conducatorii care si-i merita. Am observat ce face domnu Boc in 6 luni de cand a castigat Clujul cu un scor zdrobitor. A fost votat de ceea ce inseamna Cluj-Napoca astazi.

Din 2004, conduce pe rand, Cluj-Napoca si Romania, tur-retur. Ce realizari are in Romania ? Ce realizari are in Cluj-Napoca, daca luam numai infrastructura de transport, spre exemplu. Ce e Cluj-Napoca azi ?

Un oras cu multi  ingamfati,  care si-au vandut terenurile de la tara si si-au luat X5. Care fac pe democratii, dar se gudura  in slujba Statului. Care fac 1 ora cel putin de la Aeroport pana la Prefectura, dar vor sa dezvolte mediul de afaceri si investitiile. Care fac strategii pe hartie cu pusca si cureaua lata in surdina, pe un cer innourat ! Ma refeream la imn, daca nu pricepe cineva.

Cluj-Napoca este un oras romanesc in Romania. Construit fara cap si coada, cu prelungiri si adaugiri, cum e Florestiul sau Apahida. Cu o zona metropolitana pe hartie si nici macar un inel ocolitor. Sau centura. Care nu ofera nici macar o carte de munca fetelor care stau in frig acolo, sa faca un ban sa-si creasca copiii. Da, acele fete sunt amendate pentru prostitutie la propriu. Au alternative ?

In vara, l-am votat si sprijinit pe Octavian Buzoianu. Un om finut, dar cu o strangere de mana ferma. fara exagerari, un intelectual, care a vrut altceva pentru Cluj-Napoca.

Azi, vineri 13 ianuarie, voi relua elemente din programul domnului Buzoianu. Pentru ca acei clujeni care stau in trafic sa aiba la ce medita. Pot medita in lungul drum spre casa, la urmatorul mandat al lui Boc, din partea mea. Iar strategii Primariei Cluj-Napoca sa ia cu copy-paste. Ma voi referi la transport, deoarece nu e posibil sa faci 2 ore Apahida-Floresti, si asta cu evitarea tronsonului ocupat de la pod Manastur -Polus – Primaria Floresti pe drum de exploatatie agricola Cluj-Napoca – Floresti pe care circul zilnic.

Ce a propus Octavian Buzoianu :

  • Una dintre prioritățile imediate este realizarea obligatorie cu sprijin guvernamental a centurii de Sud şi pregătirea centurii de Nord pentru închiderea inelului de circulaţie exterior oraşului şi conectarea lui la Autostrada Transilvania.
  • Crearea a 1-2 inele de circulaţie concentrice cu sens unic şi lumină verde funcţională, pe infrastructura existentă, intersectate de străzi cu sens unic este o altă măsură imediată, care va creşte fluenţa traficului şi numărul de parcări stradale.
  • Fluidizarea traficului în punctele critice ale orașului, prin construirea unor pasaje subterane, ca de exemplu în Piața Mărăști este imperios necesară. De asemenea, se impune aprovizionarea unităţilor comerciale din zona centrală exclusiv noaptea, de la ora 20.00 seara până la 8.00 dimineața.
  • Extinderea zonei pietonale în zona istorică, în principal între cele trei catedrale ale oraşului – ortodoxă, romano-catolică şi greco-catolică. Este una dintre soluţiile aplicate cu succes în câteva din capitalele europene.
  • De asemenea, el propune pentru zona centrală crearea unei reţele de parcări inteligente supraterane, pe structuri uşoare şi pe suprafete mici de teren în jurul centrului oraşului.”Am identificat deja peste 20 locații posibile, printre care amintesc câteva: 21 Decembrie 1989 nr. 81 – garaj al Companiei de Transport Public, utilizat de către CTP în proporție de 30%; Gheorghe Dima nr.15 – Gheorghe Dima nr. 23 – teren liber plin cu moloz; Grigore Alexandrescu nr .5 – fosta centrală CT 19 Mănăștur, care este în pargină și care nu mai funcționează; Gârbău nr. 7- Primăverii nr. 20 – garaje și spatiu neutilizat; str. Paul Ioan vis a vis de CTP Grigorescu; București nr 82- centrală termică; Tulcea nr. 16 – lângă lac; Calea Turzii nr. 6 spațiu gol; Piața Cipariu în spate la Brinel – centrală termică; Terenul de lângă Gara Mică până la DRDP Cluj. Iar exemplele pot continua.
  • Pe un orizont mai larg, de 20 de ani, Octavian Buzoianu propune realizarea unei linii de metrou combinat cu tren uşor suprateran, pe fonduri europene de-a lungul Someşului, între Gilău şi Jucu, axa în jurul căreia vor fi create viitoarele cercuri de dezvoltare ale aglomerării urbane. Este singura soluţie rezonabilă care ar schimba radical aglomerarea creată în zona centrală a Clujului.

 

Related posts