Avertizez in mod extrem de serios pe viceprimarul comunei Floresti !

impozite primaria floresti

Fac un apel la intelepciune, avand in vedere situatia mitingului de protest. Avand in vedere lipsa primarului comunei Floresti, pana vineri la ora 12, viceprimarul Pop Ticu trebuie sa hotarasca ce doreste sa faca mai departe. Avand in vedere ca nu doresc sa apelez la instanta de judecata, vin in intampinarea comisiei si a viceprimarului, cu dorinta de a intelege riscurile pe care le incumba o decizie de interzicere a mitingului.

Iata ce spune Legea 60/1991 (cu toate modificarile ulterioare) privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice.

* o “adunare publica” (notiune in care intra: miting, demonstratie, manifestatie, procesiune si alte asemenea) nu trebuie aprobata in mod expres de primar. Pentru ca nu se formuleaza o “cerere” de aprobare, ci se depune o “declaratie prealabila” privind desfasurarea adunarii publice. Prin aceasta declaratie, primarul este instiintat, cu cel putin 3 zile mai inainate de desfasurare, ca va avea loc acea adunare publica. In Bucuresti, este vorba de primarul minicipiului (nu au competenta primarii de sector).

* Primarul, daca e de acord, tace si nu face nimic (nu trebuie sa comunice vreo aprobare), iar numai in situatia in care nu e de acord cu adunarea publica emite o decizie de interzicere a adunarii publice. Decizia prin care se interzice desfasurarea adunarii publice se comunica in scris organizatorului, cu aratarea motivelor care au determinat-o, in termen de 48 de ore de la primirea declaratiei scrise.

* Deci, dupa lege, daca organizatorul adunarii publice nu primeste decizia de interzicere, in 48 de ore de la depunerea declaratiei scrise, adunarea se poate desfasura.

Manifestantii deci, nu trebuie sa astepte aprobare, nu le trebuie o aprobare expresa, pentru ca numai intrezicerea adunarii trebuie facuta in mod expres, printr-o decizie de interzicere scrisa si motivata de primar. Decizie care insa poate fi atacata in contencios adminstrativ (art. 10 al. 2 din Legea 60/1991). Doar primarul poate decide interzicerea (nu si comisia de avizare), iar primarul poate sa nu-si insuseasca propunerea comisiei de avizare (e-adevarat, din comisie fac parte: primarul, secretarul comunei sau al orasului, dupa caz, reprezentanti ai politiei si ai jandarmeriei. Este adevarat ca primarul face parte din comisia de avizare si, pe urma, tot el, dar singur, de data asta, decide daca isi insuseste sau nu propunerea comisiei din care a facut si face si el parte.

In concluzie, daca nu se primeste raspuns negativ la declaratia prealabila, iar solicitarea este inregistrata si la jandarmi (trebuie si acolo) o “declaratie de desfasurare a adunarii publice” (adica, practic, le depui un exemplar al declaratiei prealabile), cu cel puţin 48 de ore inainte, adunarea publica respective se poate desfasura.

Desigur, completarea declaratiei prealabile de organizare a adunarii publice presupune detalii diabolice, care sunt in mod clar de natura sa descurajeze organizarea oricarei adunari publice. Trebuie facute tot felul de planuri, sa existe personal de ordine etc etc, asa ca, pana la urma, unii se lasa pagubasi.
Exista situatii cind nu e necesara nicio formalitate, nici acea “declaratie prealabila”, cazuri care sint mentionate in art. 3 din Legea 60/1991: “Nu trebuie declarate în prealabil adunările publice al căror scop îl constituie manifestările cultural-artistice, sportive, religioase, comemorative, cele ocazionate de vizite oficiale, precum şi cele care se desfăşoară în exteriorul sau în incinta sediilor ori a imobilelor persoanelor juridice de interes public sau privat.”

Mitingul politic nu face parte dintre exceptiile din art. 3.

Din pacate, legea adunarilor publice nu este exact cunoscuta nici de organizatorii adunarilor si nici de cei ce mai posteaza articole. Legea 60/1991 este una proasta si vadit impotriva adunarilor publice, dar, atita vreme cit este in vigoare, trebuie atentie la capcanele din ea.

Primaria a intocmit o lista cu locurile interzise pentru manifestatii, o lista care in mod sigur contine restrictii abuzive si care te face sa nu mai ai unde sa demonstrezi. Care e problema reala: art. 5 al.1 din Legea 60/1991 prevede ca ” Organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice sunt interzise în imediata apropiere a gărilor, porturilor, aeroporturilor, staţiilor de metrou, spitalelor, obiectivelor militare, a unităţilor economice cu instalaţii, utilaje sau maşini cu grad ridicat de pericol în exploatare.”Din pacate, “interpretarea” acestui articol a fost delegata de lege primariilor, prin art. 15 lit. a din Legea 60/1991, care prevede: “Primăriile municipale, orăşeneşti sau comunale sunt obligate: a) să stabilească prin decizie şi să aducă la cunoştinţă publică, în termen de 5 zile de la publicarea prezentei legi, locurile ce cad sub incidenţa dispoziţiilor art. 5.” Ei, aici e aici. Primariile din marile orase au facut o lista umflata, in care au trecut ca intrind sub incidenta art. 5 (adica, interzise pentru maniferstari publice) toate locurile care i-ar deranja pe vremelnicii conducatori, chiar daca art. 5 are o rtedactare destul de restrictiva.

Related posts