3 legi pe care trebuie sa le cunosti in legatura cu asociatia de administrare a blocului tau

Atunci cand intri in contact cu administratorul blocului tau sau cand firma de administrare imobile are de solutionat o problema care te include si pe tine, trebuie sa fii informat. Trebuie sa stii ca exista anumite legi sub jurisdictia carora se desfasoara intreaga activitate a unui administrator sau a unei firme de administrare imobile.

Aceste legi trebuie sa iti fie cunoscute si ar fi bine daca ai stapani macar la nivel de baza articolele din cuprinsul lor. Astazi dorim sa te informam cu privire la principalele 3 legi aplicabile in relatia ta cu administratorul de bloc.

  1. Legea 230 din 6 iulie 2007

Aceasta este principala lege care legifereaza activitatea unui administrator sau a unei firme de administrare imobile. Din punct de vedere legal, tot ce trebuie sa stii se afla in cuprinsul acestei legi. In cadrul Articolului 3 vei gasi delimitarea termenilor specifici pe care o sa-i intalnesti in fiecare discutie cu aspect legal intre administrator si orice locatar. Vei descoperi ce inseamna proprietatea comuna, proprietatea individuala etc.

Articolele 36, 37 si 38 prezinta obligatiile administratorului, iar tot in acest cadru legal vei putea vedea si drepturile si obligatiile tale.

Trebuie sa cunosti aceasta lege pentru a putea justifica orice incalcare a drepturilor sau pentru a putea intelege specificatiile oferite de administrator si pentru a sti daca acesta respecta sau nu cadrul legal in activitatea pe care o desfasoara.

In completarea acestei legi mai sunt alte inca doua acte de o deosebita importanta, asupra carora trebuie sa arunci cate o privire.

  1. Hotararea Guvernului nr. 1588/2007

Acesta este un act pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 230/2007. Este formulat cu privire la infiintarea, organizarea si functionarea asociatiei de proprietari. Fiecare asociatie de proprietari trebuie sa respecte cu strictete normele indicate in aceasta Hotarare Guvernamentala.

Asadar, pentru a sti daca asociatia de proprietari este constituita legal si functioneaza sub principiile legii, trebuie sa iei la cunostinta si acest act. Astfel, vei fi pe deplin informat si vei putea sa iti sustii punctul de vedere intr-un mod structurat, coerent si corect din punct de vedere legal.

Daca reusesti sa stapanesti cateva aspecte principale din aceste 2 legi vei fi capabil sa gasesti solutionarea multor probleme, fara a mai apela neaparat la administrator sau la presedintele de bloc. Astfel vei ajuta la eficientizarea activitatii si la evitarea unor blocaje inutile.

  1. Ordinul nr. 1969/2007

Acesta a fost dat cu privire la aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.

Iata, asadar, deja doi termeni pe care daca nu ii stapanesti asa cum trebuie nu vei sti despre ce este vorba in aceasta situatie specifica. Trebuie sa stii ce inseamna patrimoniul si ce sunt persoanele juridice fara scop patrimonial. Nestiind despre ce este vorba, uneori poti fi afectat indirect, fara sa iti dai seama.

Este cel mai bine sa citesti macar odata aceste reglementari si sa te adresezi unui specialist pentru a-ti explica exact care sunt drepturile si obligatiile tale in ceea ce priveste relatia dintre tine si administrator. O firma cu adevarat profesionista in ceea ce priveste administrarea de imobile iti mentine mereu clientii informati. Locatarii care locuiesc in blocurile administrate de compania noastra beneficiaza oricand de consultanta gratuita in ceea ce priveste informarea si gestionarea aspectelor legale in relatia dintre ei si administrator.

Related posts